Avatar billede johnstigers Seniormester
25. juli 2009 - 17:16 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

USB2 hastighed

Hmmm...
14 /15 MB/sek er da ikke ret hurtigt eller hvad?
Avatar billede lollaenderen Nybegynder
25. juli 2009 - 18:56 #1
http://da.wikipedia.org/wiki/Universal_Serial_Bus
Citat: USB 2.0 high-speed 480 Mbit/s
Avatar billede off-line Nybegynder
25. juli 2009 - 18:58 #2
Snuppet fra nettet.http://www.everythingusb.com/usb2/faq.htm
4. How fast is USB 2.0?
USB 2.0 has a raw data rate at 480Mbps, and it is rated 40 times faster than its predecessor interface, USB 1.1, which tops at 12Mbps. Originally, USB 2.0 was intended to go only as fast as 240Mbps, but in October 1999, USB 2.0 Promoter Group pumped up the speed to 480Mbps.

As far as we know, effective rate reaches at 40MBps or 320Mbps for bulk transfer on a USB 2.0 hard drive with no one else is sharing the bus. Flash Drives seem to be catching up too with the some hitting 30MB/s milestone. For all we know, USB interface could become become the bottleneck for flash drives as early as 2008.
Avatar billede off-line Nybegynder
25. juli 2009 - 19:04 #3
Jeg læser det til, at man reelt kan forvente 30MB/s på en
USB pen. Eller hvad?
Avatar billede lollaenderen Nybegynder
25. juli 2009 - 19:31 #4
USB 2.0 giver 480 Mbit/s : 8 = 60 MB/s, som max.
Når de så skriver 30 MB/s på en USB pen, er det max.
Der er forskel på hardware, og der er også forskel på skrive og læsehastigheden på exetern hardware.
Avatar billede off-line Nybegynder
25. juli 2009 - 19:51 #5
Ok, men så er stigers 14 /15 MB/sek vel temmelig lavt.
Avatar billede goulduck Nybegynder
25. juli 2009 - 21:18 #6
En ting er hvad USB kan klare - noget andet er hvor hurtigt USB pen hardwaren er. Flash i USB penne er langsomt og ofte vil det være flashen, som er flaskehalsen.

Hvis man køber nogle af de dyre USB penne, kan du få hastigheden op, så det bliver USB, som sætter grænsen.

Derfor er 14-15 MB/sek nok det hurtigeste, som flashen kan klare.
Avatar billede lollaenderen Nybegynder
25. juli 2009 - 21:27 #7
John_stiger skriver ikke hvilken hardware det er.
For USB penne er det typiske med læsehastighed på 15-30 MB/s og skrivehastigheden på 5-15 MB/s alt efter fabrikat (og man kan ikke altid stole på det oplyste).
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. juli 2009 - 21:50 #8
Avatar billede lollaenderen Nybegynder
25. juli 2009 - 22:16 #9
Jeg kan ikke lige finde noget på deres USB penne, men et af deres SDHC kort har en Læse/skrive hastighed på 15/8 MB/s.
Kilde: Test i "Komputer for alle" nr. 6/2009.
Avatar billede goulduck Nybegynder
26. juli 2009 - 00:02 #10
Hvis man kigger på Kingstons hurtigste USB penne, er det 25 MB/s læse og 16 KM/s skrive.

Så mit bud er at 14-15 MB/s for Memorex USB pen lyder meget sandsynlig. Jeg kender ikke Memorex og ej heller deres TravelDrive 2007, så et mere kvalificeret bud kan jeg ikke komme med. Har lige som lollaenderen ikke haft held til at finde specifikationerne på pennen.

Men ellers kunne du, hvis du har det tilgængelig, prøve med en USB harddisk. Der burde du kunne få hastigheder på 30-32 MB/s.
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. juli 2009 - 12:31 #11
Har faktisk lige prøvet med en Maxtor ekstern HDD, og kom på 32 mb/sek :)

Smid nogle svar!
Avatar billede lollaenderen Nybegynder
27. juli 2009 - 02:58 #12
Nej tak fra  mig :)
Avatar billede off-line Nybegynder
27. juli 2009 - 12:19 #13
Og nix heller her:)
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. juli 2009 - 13:20 #14
Ok :)