Avatar billede Daniel.E Praktikant
24. juli 2009 - 14:55 Der er 7 kommentarer

Et simplelt CMS

Hej CMS eksperter :)

Jeg bruger normal Drupal og SilverStripe, men jeg står med en case hvor der skal benyttes noget som alle andre kan være med på.

CMS´et jeg leder efter skal være simple at benytte, så selv en der ikke har forstand på kode kan oprette en side med tekst, billeder og hvad der ellers er muligt.

Jeg har kigget på et par stykker, men syntes ikke rigtigt at jeg har kunne få dem til at virke på webhotellet hvor det skal ligge.

Min case har webhotel hos one.com.

Håber at nogle kender og kan hjælpe mig videre her :)

Tak på forhånd
Avatar billede leif Seniormester
24. juli 2009 - 15:07 #1
CMSMadesimple
Avatar billede leif Seniormester
24. juli 2009 - 15:08 #2
Eller endnu mere simpelt men ikke nødvendigvis nemmere CMSimple
Avatar billede zips Juniormester
24. juli 2009 - 15:41 #3
Som leif skrive er CMSimple nemt, jeg har hjulpet en med CMSimple som køre fint på one.com det er et meget simpelt CMS, nemt at installer og super nemt at vedligeholde, samt alt er i flat filer, altså ikke nogen database.
Avatar billede xodeus Novice
24. juli 2009 - 17:03 #4
Ikke fordi wordpress er et CMS system, men mange benytter det sådan. Det er enkelt, dansksproget og nemt at benytte.
Avatar billede komputerdk Mester
24. juli 2009 - 17:04 #5
Cmsmadesimple , selv min mor kan bruge det.
Der er mulighed for at se det (og prøve) og mange andre på opensourcecms.com
Avatar billede lakridserne Nybegynder
24. juli 2009 - 22:54 #6
Xoops er meget simpelt. Hvis det er artikler du skal skriver downloader du fx. først den danske oversættelse af systemet og installerer bagefter installerer du AMS (eller et andet modul). Vupti! Du kan skrive artikler!
Avatar billede Daniel.E Praktikant
26. juli 2009 - 06:17 #7
Hej alle sammen.

Jeg har nu kigger på sagerne.

Valgt at benytte CMSimple som svar fra zips.

Zips vil du venligst ligge et svar, så jeg kan uddele points til dig.

Mange tak for jeres response til min tråd.

:)