Avatar billede caritetlar Nybegynder
24. juli 2009 - 14:48 Der er 22 kommentarer og
2 løsninger

Formatering

Hej
Jeg har et problem med min bærbare pc. Jeg skulle formatere min bærbare computer, men den skriver efter jeg har valgt at den skal installere win. Xp. Så skriver den at den kan ikke finde harddisken. Den skal bruge en diganostik cd.?
Er der nogen der kan hjælpe mig med problemet?
Tak

MVH
Carit
24. juli 2009 - 15:23 #1
Velkommen til SATA helvedet *S* ...

http://www.eksperten.dk/spm/880410

Generelt: Hvad har der været på PC'en før ?
Avatar billede caritetlar Nybegynder
25. juli 2009 - 00:37 #2
Hej
Comuter siger at installationsprogrammet fandt ingen harddisk på din computer. Dette kan betyde at der skal køre et diganosticerings- eller instillationsprogram fra producenten.
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2009 - 07:24 #3
Hvad er det for en bærbar ?
Avatar billede caritetlar Nybegynder
25. juli 2009 - 11:47 #4
Den hedder Fujitsu Siemens model AMILO.
25. juli 2009 - 11:52 #5
Har du nærlæst nævnte http://www.eksperten.dk/spm/880410 ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. juli 2009 - 22:05 #6
#4 - Nej det gør den ikke, Amilo er en serie.
Har du læst Karises 1. kommentar???
Avatar billede caritetlar Nybegynder
25. juli 2009 - 23:56 #7
Jo, jeg har læst det mange gange. Men, det hjælper "S" ikke med at læse 100 X, vel?
Jeg har en Win. XP. home edition, org.
Når jeg har sat WIN. XP. CDen til at formatere HD, den siger til sidst at "Søger efter tidligere versioner af Microsoft windows.......". De n kan stå og køre i time vis. What can i do?
Bærbare hedder: F. S. AMILO PI 1536
CPU: Genuio Intel Centrino DUO.

[b]XP]/b] driverpakker? Det forstå jeg ikke.
26. juli 2009 - 10:30 #8
Altså denne sag -> http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=1405'

--

Dvs. du HAR fået den til at 'se' din Harddisk ?

Yderligere guide med billeder ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/xp-installation-side2.htm

Altså "Slet partion" -> Opret partion" ...

---

Mht XP Driver's ->
http://ts.fujitsu.com/home/products/notebooks/index.html
I [Driver Search] boxen ØverstHøjre skriv "Ident number" - så burde den guide dig tiol siden med driverpakker der passer til præcist din hardware ...
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. juli 2009 - 12:18 #9
Genoprettelse af styresystemet
!
Det anbefales på det kraftigste af sikre alle vigtige data før nyinstallationen af
styresystemet, idet samtlige data slettes fra harddisken i forbindelse med
genoprettelsesprocessen. Nyinstallationen omfatter alle de programmer, som De selv har
installeret siden dengang, De købte computeren. Dataene genoprettes ved hjælp af
sikkerhedskopierne.
Hvis der ved gentagen opstart (booting) kommer en fejlmelding (blå skærm), skal computeren
omstartes. Tryk på F8 med korte intervaller i forbindelse med opstart, indtil meldingen Udvidede
Windows startoptioner vises. Vælg Seneste fungerende konfiguration.
Hvis denne fremgangsmåde forbliver uden resultat, skal styresystemet nyinstalleres som beskrevet i
følgende afsnit:
1. Tænd computeren.
2. Læg medfølgende CD/DVD "Fujitsu Siemens Product Recovery CD-ROM" ind i CD-/DVDdrevet
og luk dette.
3. Sluk for computeren, vent et øjeblik og tænd så for den igen.
4. Når opfordringen Tryk på en tilfældig tast for at starte fra CD'en … ses på skærmen, trykkes på
en af tasterne på tastaturet. Installationsprogrammet startes og menuen Windows Setup vises
på skærmen.
Computeren lader de nødvendige filer fra CD-/DVD-drevet for at genoprette Windows XP på
computeren. Denne proces kan vare et par minutter.
5. Når de pågældende filer er blevet ladet, vises menuen Windows XP Setup. Klik på returtasten
for at fortsætte!
6. Installationsprocessen standses, og på skærmen vises Windows XP licenskontrakt. De skal
erklære Dem indforstået med licensbetingelserne, inden De kan gå videre med installationen.
Tryk på tasten F8 .
7. Tryk på Esc i det næste vindue for Don’t Repair (ingen reparation).
8. Vælg i følgende menu C: …, tryk på L og bekræft med returtasten.
9. Tryk herefter på E og bekræft med returtasten.
10. I efterfølgende menu tilbydes optionen Formatere partition med NTFS filsystem. Vælg denne
option til sletning af harddiskens indhold.
Computeren undersøger harddisken og kopierer filer fra CD'en/DVD'en for at fortsætte
genoprettelsesprocessen. Denne procedure varer et par minutter. Under processen omstartes
computeren automatisk. Efter omstart begynder Windows XP med installationsprocessen.
11. Installationsprocessen standses, og på skærmen vises Windows XP licenskontrakt. De skal
erklære Dem indforstået med licensbetingelserne, inden De kan gå videre med installationen.
Klik på Jeg erklærer mig indforstået med licenskontrakten og derefter på Næste.
Installation af Windows XP fortsættes og de nødvendige filer og redskaber installeres på
computeren. Denne procedure varer et par minutter. Windows XP informerer Dem meget nøje
om de aktuelle processer.
12. Installationsprocessen standses og De opfordres til at indlæse Deres navn og den
organisation, De arbejder for. Navnet skal indlæses, men organisationen er ikke strengt
nødvendig. Når De er færdig, klikkes på Næste.
13. De opfordres nu til at indlæse et navn til computeren. Windows XP foreslår et navn, som De
har mulighed for at ændre. Klik på knappen Næste for at fortsætte.
Installationen af Windows XP fortsættes og de nødvendige filer installeres. Denne procedure
varer et par minutter. Windows XP informerer Dem meget nøje om de aktuelle processer.
Omstart af computeren sker automatisk og installationen fortsættes.
14. På skærmen ses følgende tekst:
Skærmopløsningen tilpasses automatisk for at forbedre visningen af visuelle elementer.
Klik på knappen OK Når indstilling af skærmen har fundet sted, opfordres De af Windows XP
til at bekræfte læseligheden af den viste tekst. Klik på knappen OK
15. Windows XP viser en velkomstskærm (Microsoft Windows). Klik på Næste i nederste højre
hjørne for at fortsætte.
16. De opfordres nu til at indlæse navnene på de personer, som benytter computeren. De kan
indlæse indtil fem navne. Der skal indlæses mindst et navn. Der oprettes en brugerkonto for
hver enkelt bruger. Klik på Næste i nederste højre hjørne, når De er færdig.
17. Klik på Afslutte i nederste højre hjørne. Windows XP afslutter installationen.
18. Tag CD'en/DVD'en "Fujitsu Siemens Product Recovery CD-ROM" ud af CD-/DVD-drevet og
opbevar den på et sikkert sted.
19. Følg instrukserne under afsnittet "Genoprettelse af drivere, håndbøger og special software",
når De installerer drivere til komponenter som f.eks. modemet på computeren.
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. juli 2009 - 12:25 #10
Der er lidt mere hjælp her: http://www.amilo-forum.com/topic,26,-Installation-of-Windows-XP-Home-Pro-PE-FAQs.html#42
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. juli 2009 - 12:27 #11
du skal kopiere hele adressen før link virker...
Avatar billede caritetlar Nybegynder
26. juli 2009 - 23:00 #12
Tak for det John og Karise

Jeg har fulgt step by step, hvordan man skal instal. Windows. Men, efter jeg har trykket på F8 kanppen i fase 6, så kommer i bunden af skærmen" Søger efter tidligere versioner af Microsoft Windows.......". Det er lidt forvirrende og frusterende.

Hvad skal jeg gøre?

VH
Carit
Avatar billede caritetlar Nybegynder
26. juli 2009 - 23:15 #13
Haj Karise

Du skriver at jeg skal "I [Driver Search] boxen ØverstHøjre skriv "Ident number" - så burde den guide dig tiol siden med driverpakker der passer til præcist din hardware ... "

Hvilke driver skal jeg downloade? Jeg har en CD med Drivers og Utilities.

VH
Carit
27. juli 2009 - 06:47 #14
... hvis du HAR en CD med Drivers og Utilities så brug den undervejs...

Som beskrevet ved http://www.eksperten.dk/artikler/1104
Avatar billede caritetlar Nybegynder
27. juli 2009 - 18:34 #15
Det skrive det samme til sidst " Søger efter tidligere versioner af Microsoft Windows.......". Når jeg bruger Recovery DVD med Drives & Utilities", skriver den at recovery folder nt found. Please restore your system from the recovery CD!

Det fatter jeg ikke en pind...
27. juli 2009 - 19:54 #16
Under alle omstændigheder så skal "Driver og Utillityes" først bruges EFTER XP instalationen...
Avatar billede caritetlar Nybegynder
27. juli 2009 - 20:10 #17
Det har du ret i. Men, vende tilbage til at installere Win. XP.
Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede caritetlar Nybegynder
29. juli 2009 - 20:33 #18
Haj Karise
Hvad så, hvis jeg skifter harddisken ud med en ny? Kan jeg installere XP'en?
Avatar billede caritetlar Nybegynder
29. juli 2009 - 20:34 #19
Hej John
Hvad så, hvis jeg skifter harddisken ud med en ny? Kan jeg installere XP'en?
29. juli 2009 - 21:03 #20
...skifter harddisken ud med en ny... - hvad skulle det gøre ?

Citat: Dvs. du HAR fået den til at 'se' din Harddisk ?

Hvis det er fordi du/systemet ikke kan finde ud af "Nedlæg partion" -> "Opret partion" -> "Formater partion", så skal der KILLDISK til ...
http://www.killdisk.com/downloadfree.htm + http://www.helgec.dk/killdisk.html
Avatar billede caritetlar Nybegynder
08. august 2009 - 16:39 #21
Hej
Hvad er Windows memory Diganostic?

MVH
Carit
08. august 2009 - 16:44 #22
...Windows memory Diganostic... - i hvilken forbindelse ???
Avatar billede caritetlar Nybegynder
08. august 2009 - 22:27 #23
Hvad bruges Windows memory diganostic til? Hvordan?
21. november 2009 - 20:57 #24
(Har du forstået ?)