Avatar billede beef12 Nybegynder
24. juli 2009 - 14:39 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Generere Word-templates fra en ASP.NET side

Hej

Jeg har brug for hjælp til at generere Microsoft Word templates (.dot filer) fra en ASP.NET side.

Jeg har oprettet en dot-fil som jeg meget gerne vil tage udgangspunkt i.

Jeg har en gang gjort det samme i Excel. Hvor jeg tog mit Excel-ark, gemte det som xml og så generede xml'en. Men jeg ved ikke om jeg kan gøre det samme med .dot filer.

Formålet er at generere skabelonen fra ASP.NET fremfor at linke til en fysisk fil er jeg har behov for at hente dynamiske værdier og indsætte disse i filen hver gang.

Håber I kan hjælpe.
Avatar billede bvli Praktikant
27. juli 2009 - 10:31 #1
Du vil kunne gøre det enten som WordML (fra Office2003 og frem) eller som OoXml (fra Office2007 og frem).

Alt efter hvad du vælger er der værktøjer til at manipulere dem - nogle bedre end andre.

Vælger du WordML kan du bruge System.Xml namespecets klasser til at håndtere dem. Hvis du vælger OoXml har Microsoft et api du kan bruge til at håndtere dem.

Jeg har brugt begge dele, og hvis jeg skulle vælge, så ville jeg for alt i verden prøve at få kunden til at acceptere at der kun blev genereret OoXml-dokumenter.

Mht. .dot(x) vs. .doc(x) så er det kun navnet der skiller.
Avatar billede beef12 Nybegynder
27. juli 2009 - 14:14 #2
Begge forslag lyder absolut interessante. Dem vil jeg går videre med. Smid et svar.

Tak.
Avatar billede bvli Praktikant
27. juli 2009 - 14:26 #3
Selv tak :)