Avatar billede ktad Nybegynder
23. juli 2009 - 23:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Sikkerhed på database

Jeg sidder med en SQL server 2005 standard edition og har oprettet 2 stk. databaser på denne.

Nu vil jeg gerne sætte 2 stk. brugere op som hver især KUN kan se og arbeje med deres respektive database.

Hvordan gør jeg lige det?

har kæmpet med det i nogle timer nu og ligemeget hvordan jeg opretter logins og tilføjer rettigheder kan begge brugere se hinandens databaser samt system databaserne. Det er vel ikke meningen ?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. juli 2009 - 02:57 #1
Hvis de kun kan se at de eksisterer men ikke kan hente data fra andres databaser (master, temp etc. et spec9ielle om dem skal de have en vis adgang til) så er det vel OK ?
Avatar billede HenrikSjang Nybegynder
27. juli 2009 - 15:12 #2
man kan desværre ikke lave det, så en bruger slet ikke kan se oversigten over alle de andre databaser. Man kan sagtens lave det, så bruger A kun kan arbejde på database B, og bruger C kun kan arbejde på database D... men både A og C vil altså altid kunne se, at der findes en database B og D.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. august 2009 - 17:10 #3
Tid at få afsluttet her ?
Avatar billede ktad Nybegynder
20. oktober 2009 - 23:16 #4
Smid et svar og spørgsmålet lukkes. Har fundet et web admin console til SQL server som løser problemet. Med brugerlogin osv.
Således kan enterprise manager helt undgåes overfor eksterne brugere og sikkerheden med at kunne se andre databaser end ens egen vil IKKE være kompromitteret
Avatar billede arne_v Ekspert
21. oktober 2009 - 02:39 #5
svar
Avatar billede ktad Nybegynder
27. februar 2010 - 10:39 #6
Lukker dette ?