Avatar billede bisbd Nybegynder
23. juli 2009 - 20:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Programmer starter ikke ved XP boot

Jeg har netop lavet en reinstallation af Windows XP Mediacenter Edition fra min recovery disk, men har efterfølgende fået problemer med at en del programmer (heriblandt Bullguard) ikke starter op af sig selv ved boot. De optræder alle under startfanen i msconfig. Jeg har scannet for virus og spyware (med Ad-Aware) men ikke har fundet noget af betydning.
Jeg kan selvfølgelig tilføje programmerne i startmappen, for at få dem til at starte sammen med Windows, men jeg tænker at det måske er et symptom på et mere grundlæggende problem ?
Avatar billede b-and Novice
23. juli 2009 - 21:24 #1
Jeg får sådan en fornemmelse af at du ikke har fået installeret driverne.

Højreklik på > Denne Computer > klik på > Enhedshåndtering > Hardware > Enhedshåndtering.

Er der nogle gule ?-tegn der
Avatar billede bisbd Nybegynder
23. juli 2009 - 21:32 #2
Nej - de ser sunde og raske ud allesammen...
Avatar billede b-and Novice
23. juli 2009 - 21:39 #3
Vælg det rigtige styresystem og kør denne scanning.

Til XP styresystem:
Sæt Windows cd'en i drevet > når den popper-op så luk den ned oppe i det røde X i højre hjørne.
Gå i Start > Kør > Skriv: sfc /scannow - bemærk mellemrummet efter sfc > Tryk OK
Der kommer en bjælke så længe scanningen køre - og når den er færdig forsvinder den igen og du får ikke andre meldinger.
Genstart…

Til Vista styresystem:
Gå i Start - Skriv i søgefeltet > cmd > vælg det program som hedder > cmd.exe > og højreklik på den og sig "Kør som administrator"
Skriv: SFC.exe /Scannow > ENTER
Indsæt din Windows CD/DVD, hvis du bliver bedt om det.
Efter scanningen > Genstart…

- ooOoo -

Ingen installations CD:
Kør sfc /scannow og se hvad der sker...

Virker det ikke (programmet vil have en CD), så søg efter folderen i386.
Er den der ikke, så må du låne en CD (Samme XP/Vista version).

Er i386 til stede:
[Start] [Kør] [Regedit]
Find nøglen: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Setup
Findes "SourcePath" i vinduet til højre, så dobbeltklik på den og tilpasVærdidata  til f.eks. C: (hvis det er der i386 er).

Findes Sourcepath ikke, så højreklik på "Setup" (venstre vindue) og opret en ny "Strengværdi", døb den "SourcePath" og tilpas "Værdidata" (med stien til i386)

Afslut Regedit og genstart computeren.

Hjælper det ikke, så vil jeg vove den påstand at du har fået lavet ged i den genetablering og kommer til at lave en OM'er…
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. juli 2009 - 21:42 #4
Det fremgår ikke tydeligt om de programmer der er problemer med, er med i recovery?

Hvis ikke, skal de installeres igen.
Avatar billede bisbd Nybegynder
23. juli 2009 - 21:53 #5
Nej programmerne der volder problemer er installeret efter recovery. Det drejer sig f.eks. om Bullguard og uTorrent og SRS Audio Sandbox. Jeg prøver at lave en sfc scannov.
Avatar billede bisbd Nybegynder
23. juli 2009 - 22:15 #6
Så dukker de allesammen nok så nydeligt frem nede i bakken :-) SUPER - så slipper jeg for at koge om endnu engang.
b-and vil du lægge et svar ?
Avatar billede b-and Novice
25. juli 2009 - 20:06 #7
Jamen det vil jeg da - men også lige give det sidste råd i tråden.

Det hjælper ikke så meget at ha' rigtig god sikkerhed på blikæsken i form af BullGuard - når der i samme åndedrag installeres fildelingsprogrammer som uTorrent, så er det lidt skønne spildte kræfter.

Du kan læse lidt mere om fildeling her > http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/40284/

Blot min helt egen mening… *S*