Avatar billede waldenb Nybegynder
23. juli 2009 - 18:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Nyt gammelt grafikkort til ASUS A8V deluxe

Hej

Et lidt retro-spørgsmål... Jeg har en ældre computer (specs i bunden), hvor grafikkortet lige er røget. Jeg vil meget gerne have den til at holde lidt endnu.

Jeg kiggede på "ASUS AH3450/DI/512MD2(LP)(512Mb)" eller "XFX Radeon HD 4650 (1Gb)". Men kan det betale sig uden at opgradere mere? Hvornår begynder processoren at blive den begrændsende faktor?

Nogle forslag? (den skal nok mest bruges til at spille liiidt ældre spil, hvad den nu kan trække)

Mvh
____________________________________________________
Specs
Bundkort: ASUS A8V deluxe
Processor: AMD Athlon 3500+
Grafikkort: ATI Radeaon 9800XT (død)
RAM: 2x512Mb corsair XMS + 2x1Gb Kingston
Avatar billede Jensen DK Novice
24. juli 2009 - 06:43 #1
Du kan roligt nøjes med et nyt grafikkort, du skal bare vide om du skal bruge PCI Ekspress eller AGP x8 AH 3450 er ikke godt til spil, du skal også være opmærksom på om din strømforsyning kan trække det grafikkort du vælger.
Avatar billede waldenb Nybegynder
24. juli 2009 - 09:49 #2
det er AGP 8x. Jeg har en 400W strømforsyning, men hvis det er problemet kan jeg godt overtales til at investere i en ny. Den ka jo sagtens "genbruges" når jeg engang skal lave helt ny computer.

Så ikke AH3450... check. tak.

Men som sagt, leder jeg efter forslag til hvad ville være godt til den?
Avatar billede Jensen DK Novice
24. juli 2009 - 13:12 #3
Jeg mener at det bedste i AGP x8 er et Radeon HD 3850 og det burde din strømforsyning kunne klare ellers et Radeon HD 3650 er næsten lige så godt.
Avatar billede waldenb Nybegynder
24. juli 2009 - 15:14 #4
ok. Jeg tror at 3650 er mere min prisklasse, når den nu alligevel ikke skal holde for evigt.

Takker for svar