Avatar billede coool.dk Nybegynder
23. juli 2009 - 16:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

UPS slår HFI-relæ når Switch er sat til.

Hey kloge hoveder.
Jeg har en smart ups 1500 fra apc. når jeg slutter den til og den kørere selvtest knalder den mit hfi relæ men den gør det kun når min 16 ports Sempre switch er sluttet til? er det switchen der er noget billigt lort eller er der noget galt med min UPS?!
Avatar billede japping Nybegynder
24. juli 2009 - 01:00 #1
Er det ikke dit phfi relæ ?

det kan være jordingen den er gal med. prøv at sætte enhederne på et isolerende underlag - f.eks. gumme - og koble alt andet fra switchen.
Avatar billede coool.dk Nybegynder
24. juli 2009 - 17:49 #2
det er kun et HFI ikke hpfi.. mistænker lidt det gamle relæ for at være dårligt..?  alle enheder untaget upsen sidder i et rack skab... kan det være fordi de ikke deler jord?

eller evt. en eller flere ting der ikke har jord gennem stikket?

er sq lidt på herrens mark mht det..
Avatar billede thesheriff Nybegynder
24. juli 2009 - 18:04 #3
Du må komme med nogle flere informationer:

- Hvad er jordet og hvordan?

- Er rackskabet jordet?

- Kan du fremprovokere fejlen, hvis du tilslutter din switch direkte til stikkontakt med jord?
Avatar billede coool.dk Nybegynder
24. juli 2009 - 18:10 #4
jeg kan fremprovokere fejlen ved at bede min ups om at lave selvtest, når switchen ikke er sat til gør den det ikke.. men når den så er sat til er det ikke sikkert den gør det.. det er lidt noget underligt noget.
UPSen har jord, (men er ikke i forbindelse med racket på andre måder end gennem ledningerne der forbinder serverene til upsen, den står på gulvet ved siden af).
der er så 2 servere i racket der ikke har jord fordi de er sluttet til en alm stikdåse (regner jeg med at ændret snarrest muligt)

rack skabet er ikke direkte tilsluttet jord kun gennem de ting der er tilsluttet og sidder i racket. håber det kan give lidt klarhed over det
Avatar billede thesheriff Nybegynder
24. juli 2009 - 18:18 #5
Er der jord på switchen?
Avatar billede coool.dk Nybegynder
24. juli 2009 - 18:21 #6
ja.. switchen er jordet...
Avatar billede thesheriff Nybegynder
24. juli 2009 - 18:26 #7
Og hvis du sætter den direkte i en stikkontakt med jord?
Avatar billede japping Nybegynder
11. oktober 2009 - 15:36 #8
Ja, når der ikke svare må det være tegn på endnu en bruger, der er bedøvende ligeglad med den tid som folk frivilligt/gratis deler ud af.

Føj.