Avatar billede billslapdog Nybegynder
23. juli 2009 - 13:50 Der er 2 kommentarer

Mus + vindue focus problem...

Jeg har netop re-installeret min laptop m. XPSP3, alle drivere og updates på plads. Installeret alle programmer igen - og står nu med et mystisk problem:
Jeg bruger Calibré (https://calibre.kovidgoyal.net/) til at håndtere bøger på min PRS-505 - når jeg starter programmet kan jeg kun klikke en gang på en knap, derefter virker ingen knapper. Minimerer jeg programmet og maximerer igen kan jeg trykke på 1 knap, derefter virker knapper ikke igen - dette gælder også fejlmeddelelser der kommer op.
Vælger jeg at redigere metadata i bøger i Calibré, kommer metadata billedet op, men selv om dette er i fokus, bliver klik heri "set" og registreret af det underliggende vindue...
Alt dette med en version af Calibré der fungerede upåklageligt før reinstallering af min laptop. Har prøvet at installere tidligere version af Calibré, men problemet persisterer.

Umidelbart tror jeg ikke det er programmet i sig selv der er problemet - men XP's håndtering af mus/window focus...

Hvordan kommer jeg videre??
Fuld scanning med SpyBot og med Avira uden tegn på problemer
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
23. juli 2009 - 14:05 #1
persisterer - det har jeg aldrig hørt før?
http://www.ordbogen.com/opslag.php?word=persisterer&dict=auto#ddno

Nå, men nok om det... Har om der f.eks. er kompatibilitets problemer med Calibre i forbindelse med XP SP3, .NET 3.5 sp1 eller andet den kunne tænkes at bruge? Og er du sikker på at du har de samme versioner som før?

Fordi, for mig at se lyder det som om at Calibre bruger en programstump i windows, som ikke længere gør hvad Calibre forventer den skal gøre...
Avatar billede billslapdog Nybegynder
23. juli 2009 - 14:13 #2
Brugte SP3+.NET 3.5 tidligere hvor det fungerede fint...
Og Calibre gør vel som alle andre programmer - beder windows om at styre alt det der med mus+keyboard+vinduer - høster inputs fra det relevante API i windows og sender videre hvad der skal videre...

persistere - holde ud, vedblive; stå fast (jvfr gyldendals røde fremmedordbog - har den på papir!!!!)