Avatar billede batman101 Nybegynder
23. juli 2009 - 12:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sletning af passwordliste i Winxp

Hejsa

Jeg skal som så mange andre fra tid til anden skrifte password på min arbejdspc og nu hævder vores IT-afd. af man ikke kan resette/slette listen over tidligere anvendte passwords efter de seneste updates til winxp, hvorfor jeg er nødt til at lære nye på min 6 tegn, store og små bogstaver og tal og tegn.

Hidtid har jeg cirklet mellem 11 passwords, når der skal skiftes. Da jeg i arbejdsmæssig sammenhæng har over 30 steder hvor der skal bruges password vil jeg gerne kunne "genanvende" nogle af de 11, når der skal skriftes igen.

Spørgsmålet er dermed - hvordan resetter/sletter man listen over hidtil anvendte passwords?
Avatar billede nopsen Ekspert
23. juli 2009 - 17:53 #1
Avatar billede batman101 Nybegynder
24. juli 2009 - 10:45 #2
Den artikel du henviser til viser hvordan du kan gøre på en lokal computer, desværre er min adgang ikke styret lokalt, men fra vores domaine og det er derfor ikke muligt.

Er det et andet forslag?
08. august 2010 - 08:36 #3
Informationen ligger i Domain Serveren; ikke lokalt.
Så kun hvis du har 100% adgang dertil kan de (måske) gennemføres...

Men det bevirker jo principielt overtrædelse af firmaets sikkerhedsregler ?
Avatar billede batman101 Nybegynder
08. august 2010 - 09:14 #4
ja - det har du principielt ret i. Firmaet er dog ret fleksibelt anlagt generelt.

Det handler primært om at dokumentere, at min IT-mand er en doven hund, der bare er påståelig fremfor saglig.  IT-manden har jo adgang til domain serveren og derfor burde det være nemt for ham :)