Avatar billede vagn16 Nybegynder
22. juli 2009 - 21:38 Der er 5 kommentarer

Recovery fra RAW med fil navne og struktur

Hej,

Min harddisk er "gået". Dvs. Det er ikke en fysisk fejl, for jeg kan godt få adgang til den. Men den partion hvor al min data ligger er RAW.

Jeg har forsøgt noget recovery software, men det giver mig bare en masse filer i mapper efter filtype (jpg, gif, doc...) og uden filnavne. Filerne er bare navngivet med fortløbende numre.

Mit spørgsmål er: Kan man redde data fra en RAW partion/disk med originale filnavne og evt. også mappe struktur?

- og hvordan?

Tak for hjælpen!!!

Pelle
Avatar billede off-line Nybegynder
22. juli 2009 - 21:44 #1
Du kan gendanne partitionen med "Testdisk" helgec har en anvisning.
http://helgec.dk/lost%20partition.html
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2009 - 21:48 #2
prøv at lave en sådan bootbar pen hvis den kan boote på usb penne. det kan du se i bios - alle nyere pc kan det.

https://fedorahosted.org/liveusb-creator/

det er denne her du skal hente

liveusb-creator-3.7.1.zip

når den er lavet og du booter op på den er der adgang til pc med internet. du vil så kunne redde billeder og andet du ellers kunne sige farvel til men husk så - - - lær af det og hav altid en kopi liggende.

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2009 - 21:52 #3
Hvis harddisken ikke er fysisk defekt henter jeg gerne dine data ud fra disken. Prisen er 400,00 kr hvis del lykkes og ellers er det gratis, du skal selv betale portoen begge veje. Kontakt mig via min hjemmeside hvis du er interesseret
I dette tilbud vil du få hele mappestrukturen med originale mappeog filnavne
Avatar billede off-line Nybegynder
24. juli 2009 - 13:14 #4
Mon spørgeren kunne tænke sig at komme med en respons?
Avatar billede off-line Nybegynder
25. juli 2009 - 11:18 #5
Nå det var åbenbart fo meget at forvente. Jeg afmelder spørgsmålet.