Avatar billede NicolaiGybel Nybegynder
22. juli 2009 - 12:21 Der er 9 kommentarer

Er gået fra windows Vista Ultimate. til Home premium , men skal have XP på? hvordan? hjælp

Hej jeg har en acer extensa 5220 bærbar, som jeg har haft vista ultimate på. desværre blev det ved med og gå i stykker og lave fejl. så besluttede mig for at jeg ville prøve premium. det virker så slet ikk på den. den bliver ved med og skrive jeg skal registrere det hvilket jeg prøver på, men det skriver bare jeg har en install. fejl. fint nok så kan vista da os bare være lige meget gider jeg da ikk blive ved med og rode med. så nu prøver jeg og få Xp på, Men jeg kan ikk finde min harddisk hvordan kan det være ? har prøvet det lette ting gå ind og ændre lidt i bios og sådan. men intet hjælper? noget der vil hjælpe mig? da jeg står og skal bruge min PC på arbejde .

Det er en 1.8Ghz intel celeron
1,5 ddr Ram
256 Grafik
håber på hjælp meget vigtigt
Avatar billede j3ppah Novice
22. juli 2009 - 12:37 #1
Download driverne til din harddisk (xp drivers)
Læg dem på en USB pind, når du så booter op og skal til at installere skal du trykke på... F (Et eller andet) to installe 3 part drivers... Det kommer der nede i bunden hvilken F du skal trykke på... Og så går du ind og peger på din USB og hvor driveren ligger.
Avatar billede NicolaiGybel Nybegynder
22. juli 2009 - 12:41 #2
skulle dette være nok ?
Avatar billede j3ppah Novice
22. juli 2009 - 12:47 #3
Ja altså til at du kan installere xp på den.
Avatar billede NicolaiGybel Nybegynder
22. juli 2009 - 12:52 #4
jeg sider tak jeg prøver det lige
Avatar billede b-and Novice
22. juli 2009 - 13:15 #5
For det første så skal du sikre dig at der i det hele taget findes XP drivere til den model.  Det gør du ved at besøge producentens hjemmeside, slå model og nummer op under "Drivers & Support"…

Er det på plads så formaterer du isenkrammet med din XP CD og så efterfølgende installerer de respektive drivere - startende med Chipset driveren så kan du efterfølgende lægge de øvrige ind i vilkårlig rækkefølge…
Avatar billede NicolaiGybel Nybegynder
22. juli 2009 - 13:32 #6
der findes heldigvis drivere til min model det har jeg tjekket. problemet ligger i jeg ikk kan få den til og finde min harddisk. og jeg kan slet ikk komme ind i windows på den. jeg køre fra registerings siden for at komme på nettet og den vil ikk lade sig registere selv om jeg sidder med koden til vista, for bare et svar tilbage om jeg har en driver der i stykker i vista og har prøvet og installere det flere gange :/
Avatar billede b-and Novice
22. juli 2009 - 19:50 #7
Hvis jeg forstår det du skriver rigtigt - så er du i bund og grund hamrende ligeglad om det er den ene eller anden Windows version du har som styresystem, blot du har et??

Hvis ja, så skal du hente dine data ud som det første.  Til det brug så følg denne guid slavisk > http://bjergs.net/puppy_live.html ...

Når det er gjort så genstart isenkrammet og tryk ALT+F10 tre gange, så kommer du recovery delen og kan gendanne maskinen til fabriksindstillingerne…

God arbejdslyst.
Avatar billede NicolaiGybel Nybegynder
23. juli 2009 - 18:09 #8
jeg ønsker xp gider ikk vista det er alt for ustabilt.
Avatar billede b-and Novice
23. juli 2009 - 19:33 #9
Jamen så er det indlæg #5 du følger - så er du kørende med XP… *SS*