Avatar billede hense Novice
22. juli 2009 - 10:40 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Genstarter 11 gange - er det strømforsyningen ?

Hejsa,
Min 4 år gamle stationære PC Fujitsu Siemens har i de sidste par måneder begyndt en besynderlig opførsel når jeg tænder den første gang om morgenen. Efter tryk på knappen tænder den og slukker umiddelbart efter for at atter at starte selv .... dette gentager sig 11 gange, hvorefter den starter på, men slukker lige før logon vises, genstarter dog selv, for herefter at komme helt op og køre fint resten af dagen ........ !

Er dette strømforsyningen der trænger til en udskiftning eller ?
... og hvis ja, hvor finder man så sådan én ?

mvh
Henrik
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
22. juli 2009 - 10:52 #1
en strømforsyning finder du hos enhver respektabel edb-forhandler...
Kig eventuelt på edbpriser.dk

Med det sagt, så ville jeg prøve alle fejl-søgnings muligheder inden du bare skifter udstyr...

Har du kontrolleret at der ikke er støv overalt inde i dit kabinet?
Har du sikret dig at din computer ikke er for varm (bør kunne ses i BIOS indstillingerne)?
Har du prøvet at tage overflødige kort, harddiske og RAM-klodser ud, og set om din computer kan boote med et minimum af udstyr?
Har du prøvet at boote fra en linux-cd (f.eks. ubunto), for at udelukket styresystemsfejl?
Har du prøvet at boote i fejlsikret tilstand?
Avatar billede b-and Novice
22. juli 2009 - 10:55 #2
Hvis du stadig har mulighed for at starte computeren kan du vælge at køre en CHKDSK ved næste genstart, det gøres således:

Vælg det rigtige styresystem.

For XP brugere:
Start > Kør > skriv: cmd > Enter > i konsollen skriver du > chkdsk /r /f > Enter > bekræft > Enter > Genstart

For Vista brugere:
Gå i > Start > Søg > skriv: cmd.exe > højre klik på filen (cmd.exe) og vælg > Kør som admin…
I konsollen skriver du > chkdsk /r /f > Enter > bekræft > Enter> Genstart

For begge systemer:
Kan du slet ikke komme i kontakt med computeren må du køre CHKDSK fra din installations CD.
Sæt din computer til at boote fra CD/DVD'en - boote op på din installations cd - tryk på en tast når du bliver spurgt.

Ved "Velkommen til Installation", trykker du på F10 eller tryk på "R" for at reparere.

Nu kommer du til Genoprettelsekonsollen,
Af de tre muligheder skal du vælge den med Kommandoprompt.
Du skulle gerne ende med C:\WINDOWS>_
(Hvis den spørger efter admin. kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på <Enter>)

Hvilken Windows-installation vil du logge på: 1 <Enter>
Efter : <C:\WINDOWS > Skriver du: chkdsk c: /p /r <Enter>
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit <Enter>

Se om ikke det bringer dig videre…
Avatar billede hense Novice
09. maj 2010 - 12:26 #3
tak