Avatar billede kalle_klaphat Nybegynder
21. juli 2009 - 20:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Død bærbar - Laver ingen opstart

Hej Eksperter.

Jeg købte for 2,5 år siden en HP pavillion dv6185eu, som har i den tid jeg har haft den har været forbi HP for at få skiftet mortherboard.

Nu står jeg så med et kæmpe problem efter at garantien er udløbet, da den bærbare slet ikke vil starte. Når jeg trykker på startknappen giver den ingen lyd eller lignende der kunne tyde på at den prøver på at starte.
Strømforsyningen leverer strøm til den bærbare, men den diode som indikerer at den lader på batteriet viser intet når strømmen er tilsluttet.
Rundt om hvor strøm stikket sidder i den bærbare lyser den blåt som den altid har gjort med strøm på.

Den virker bare ikke mere efter at jeg havde haft den stående på mit skrivebord i 3 dage uden at have den tændt, hvilket gør det endnu mere mystisk.

Er denne bærbar bare helt død, eller er der noget som jeg lige kan kigge efter inden jeg smider den ud?

Selvfølgelig vil jeg lige tage harddisken ud og tømme den.
Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2009 - 20:57 #1
Avatar billede kalle_klaphat Nybegynder
21. juli 2009 - 21:48 #2
Det prøves lige med det samme -> Uden held!
Avatar billede computerlab Nybegynder
22. juli 2009 - 07:36 #3
Det ville ellers også være mit første bud.

Hvad med at tage batteriet ud, og sætte laderen til?

Hvis du alligevel skal smide den ud, afhenter jeg den gerne.

Mvh
Brian
Avatar billede kalle_klaphat Nybegynder
22. juli 2009 - 18:10 #4
Jeg har nu prøvet alt muligt mht. strøm og batteri, men der kommer desværre ikke noget godt ud af det.
Avatar billede computerlab Nybegynder
22. juli 2009 - 18:42 #5
Så er det nok bundkortet igen.
Avatar billede kalle_klaphat Nybegynder
22. juli 2009 - 23:34 #6
Æv bæv.

Nå men hvad fanden.
Avatar billede computerlab Nybegynder
23. juli 2009 - 00:28 #7
Ville du være interesseret i at jeg kunne afhente den defekte computer? Hvis de alligevel skal smides ud?
Avatar billede computerlab Nybegynder
03. november 2011 - 20:23 #8
Nu har du sikkert smidt den ud, men hvad med at lukke tråden?
Avatar billede kalle_klaphat Nybegynder
03. november 2011 - 21:29 #9
Jo for en god ordens skyld.

Den blev skildt ad i stumper og diverse porte - wifi-kort og lign. blev genbrugt til andre projekter.

Endnu engang tak for hjælpen.