Avatar billede bashar Nybegynder
21. juli 2009 - 13:42 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Flere forskellige grafikkort i PCIe-slots

Hej eksperter

Jeg har et MSI X58M-bundkort i min computer.
Kortet har mulighed for at køre med SLi og Crossfire, men kan jeg sætte forskellige kort i hver sokkel og få det til at køre?
Jeg har et nVidia 8400 og et ATi HD4650, som jeg gerne ville have til at fungere sammen. Kan man det?

På forhånd tak..
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. juli 2009 - 21:59 #1
Nej.
Kortene skal være ens.
Avatar billede bashar Nybegynder
22. juli 2009 - 02:54 #2
Okay, jeg vil lige præcisere spørgsmålet, da det kan misforstås. Jeg prøver ikke at få dem til at køre i tandem, de skal bare kunne fungere hver for sig og trække hver deres separate skærm. Er det heller ikke muligt?
Avatar billede bashar Nybegynder
23. juli 2009 - 12:09 #3
Nå, men så kan jeg svare på mit eget spørgsmål, så andre kan få glæde af det.

Ja, man kan godt stikke to forskellige grafikkort i et motherboard med to PCIe-slots. De kører ikke i tandem (SLi/Crossfire), men trækker hver deres skærm.

Bundkort: MSI X58m
Grafikkort 1: nVidia 8400GS, trækker en 19" og en 15".
Grafikkort 2: ATi HD4650, trækker en "19.

Ved opstart kommer der under POST kun billede på en ud af de tre skærme, men både nVidias og ATis drivere installerede uden problemer, hvorefter, jeg kunne aktivere de sidste to skærme under "Skærme" i Kontrolpanel.