Avatar billede danriis Nybegynder
20. juli 2009 - 20:30 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

hjælp til webmail

hej vi bruger en webmail til vores firma og det har hele tiden givet lidt problememr især under vista.

men efter den sidste sikkerhedsopdatering kan vi nu åbne mail og bruge skrive felt osv,

men når vi forsøger at sende en mail lukker det internetexplorer.

hvad kan der være galt ?

<b>Følgende fejl kommer frem og jeg har forsøgt at tage Forhindring af datakørsel fra iexplorer men stadig samme fejl</b>

<i>Hvad er Forhindring af datakørsel?

Forhindring af datakørsel (også kaldet DEP - Data Execution Prevention) er en sikkerhedsfunktion, der kan beskytte din computer mod virus og andre sikkerhedstrusler. Skadelige programmer kan forsøge at angribe Windows ved at køre (også kaldet eksekvere) kode fra områder af systemhukommelsen, der er reserveret Windows og andre godkendte programmer. Disse former for angreb kan skade dine programmer og filer.

Forhindring af datakørsel kan hjælpe med at beskytte computeren ved at overvåge programmer for at sikre, at de bruger systemhukommelse på en forsvarlig måde. Hvis Forhindring af datakørsel opdager et program på computeren, der bruger hukommelse forkert, lukkes programmet, og du modtager besked.
</i>
Avatar billede computerlab Nybegynder
20. juli 2009 - 21:27 #1
Hvilken webmail bruger I? Kan det f.eks. være Outlook Web Access? Eller noget andet?
Avatar billede danriis Nybegynder
23. juli 2009 - 19:56 #2
ja det er netop outlook web access
Avatar billede computerlab Nybegynder
24. juli 2009 - 11:28 #3
Der bør ikke være problemer med OWA, heller ikke på Vista. Måske er der noget opsætning der er galt.

Har du prøvet denne?
http://support.microsoft.com/kb/924334
Avatar billede danriis Nybegynder
25. juli 2009 - 08:36 #4
har lige prøvet igen at genistallere sikkerhedsinstillinger.

men der kommer stadig samme fejl og den lukker internet explorer.
når jeg forsøger at kører den "hotfix" fil får jeg besked omkring min bærbar ikke har nok hukommelse til at kører filen.
prøvede at lukke alle processor men stadig ikke nok fri hukommelse.
Avatar billede computerlab Nybegynder
25. juli 2009 - 09:02 #5
Hvilken version af Exchange kører I med? Og hvilken Service Pack? Er det på jeres egen server, eller er det en hosted Exchange?
Hotfix 924334 skal installeres på Exchange serveren og ikke på din bærbar.
Selvom Firefox kun kan køre i "light mode", så fejler den vel ikke?
Avatar billede danriis Nybegynder
26. juli 2009 - 09:56 #6
det ved jeg desværre ikke. vi har haft et firma til at sætte det hele op.

troede bare jeg kunne gører et eller andet fra min pc, da det jo har virket.
Da det jo er internet explorer der fejler og ikke vores server som sådan.

kan da godt prøve at hente firefox hvis du tror det virker der i ?
(har aldrig prøvet det, da er da også gratis program ikke ?
Avatar billede computerlab Nybegynder
26. juli 2009 - 15:49 #7
Jeg har testet på en Exchange 2007 mod Vista og XP, alt er opdateret - og der er ingen fejl her.

Har du kun checket på en PC? Har du mulighed for at checke fra en anden?

Ja, Firefox er gratis.
http://mozilladanmark.dk/produkter/firefox/
Avatar billede danriis Nybegynder
28. juli 2009 - 21:05 #8
har hentet firefox og der er ingen problemmer så mange tak - er faktisk blevet helt glad for det :-D

vil tage fat i det firma der har sat op og lige hører ad med opdateringen.

vil du ikke lave et svar så du kan få nogle point.
Avatar billede computerlab Nybegynder
28. juli 2009 - 21:29 #9
Du skal være velkommen at kontakte mig en anden gang, hvis der er noget jeg kan hjælpe dig/jer med.

Mvh
Brian Jørgensen
ComputerLab - Data & Design