Avatar billede doomstone-dk- Nybegynder
20. juli 2009 - 12:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Udskift Double Quote med Singel Qoute

Hej Regeex eksperter.

Jeg har et lidt "mindre" projekt, på omkring 20.000 linje kode :D
jeg vil gerne skifte alle mine $var = "Some text" ud med $var = 'Some text' da det giver en mindre preformance boost. Dog er dette ikke noget jeg gidet gøre i hånden :D Så jeg tængte at dette nok var noget regex kunne gøre, jeg har dog lidt problemer med at udføre dette da der er 2 andre ting der kommer ind.
$var = "Dette er et \"mindre\" projekt" skal nemlig skiftes ud mde $var = 'Dette er et "mindre" projekt'
Og en string som
$var = "Gotta Catch em' all" skal skiftes ud med $var = 'Gotta Catch em\' all'

Jeg har selv prøve mig lidt frem, men er desvære ikke kommet længer end "([^"'].)" <> '\1' hvilket ikke virker helt optimalt :D

Tak for hjælpen for forhånd
Avatar billede tjp Mester
20. juli 2009 - 13:31 #1
Fem ture 'Søg og erstat' kan vist også gøre det... :-)

' til noget unikt a la æøå
\" ligeledes til noget unikt, fx ÆØÅ
" til '
æøå til \'
ÆØÅ til "
Avatar billede doomstone-dk- Nybegynder
20. juli 2009 - 14:45 #2
Tusind tak, tængte over at gøre det sådan, men mente at der nok ville komme problemer med " og ' uden for strings, dog kan man jo tænke sig om og se at det ikke vil forekomme :D
Tak for hjælpen, kan du ikke smide noget som et svar så du kan få point :D
Avatar billede tjp Mester
20. juli 2009 - 15:54 #3
Here U R.. :-)