Avatar billede L7L7L7 Nybegynder
20. juli 2009 - 11:42 Der er 43 kommentarer

Kan ikke slette profil..

.. det må vidst være en fejl. Der står ikke noget i FAQ eller i andre hjælpsektioner.

Kan jeg komme ud herfra ? Eller er det for sent ?
20. juli 2009 - 12:01 #1
Du ka' ikke slette de indlæg som du med din profil http://www.eksperten.dk/profil/L7L7L7 har oprettet/deltaget i.
Men du ka' slette dig selv som bruger/login her på Eksperten.dk ...
Avatar billede L7L7L7 Nybegynder
20. juli 2009 - 13:58 #2
Og hvor gør jeg det ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. juli 2009 - 22:19 #3
Karise - den funktion er vist ikke kommet over i den ny eksperten.

l7l7l7 - hvorfor vil du slette din profil?
Hvad er der ved eksperten du ikke kan lide?
Avatar billede L7L7L7 Nybegynder
26. juli 2009 - 12:43 #4
Jeg kan ikke lide at man ikke kan slette sin profil
Avatar billede L7L7L7 Nybegynder
26. juli 2009 - 12:44 #5
Man bliver inviteret indenfor og bliver godt behandlet.. helt sikkert. Men døren bliver lukket indenfra og smidt.. hmm det bekymrer mig altid.

Jeg vil gerne ud ?
Avatar billede L7L7L7 Nybegynder
26. juli 2009 - 12:48 #6
Og at man heller ikke er ærlig.. hov den funktion glemte vi vidst. Hvor dumme tror i folk er ? I glemte ikke logge på funktionen ? Der var i sørme heldige , at det var den i huskede ..

I vil have at folk bliver så i kan maksimere profit, og så er den ikke længere. At man så skal tvinges at blive her, og spises af med røverhistorier selv ikke børn vil tro på..

Derfor vil jeg ud.. men det kan jeg så ikke.
Avatar billede vejmand Juniormester
26. juli 2009 - 13:42 #7
I vil have at folk bliver så i kan maksimere profit???

Mig bekendt koster det ikke noget at have en profil på Eksperten????

Hvis du ikke ønsker at bruge Eksperten, kan du vel bare lade være med at besøge siden, eller lade være med at logge ind.
Hvori består problemet?  :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. juli 2009 - 14:36 #8
Tjah...

Lad vær med at bruge siden hvis du ikke er tilfreds?

Og at man heller ikke er ærlig.. hov den funktion glemte vi vidst. Hvor dumme tror i folk er ? I glemte ikke logge på funktionen ? Der var i sørme heldige , at det var den i huskede ..

Næh du... Følg med i http://www.eksperten.dk/blog så ved du når der sker nyt. Du kommer til at kunne slette din profil, men det er ikke en funktion der er livsnødvendig.
Avatar billede b-and Novice
26. juli 2009 - 15:33 #9
Selvfølgelig kan man lade være med og bruge siden, men jeg vil nu nok give brugeren (L7L7L7) ret i - at det burde være en menneske ret at kunne slette sin profil, også på denne side.

At indlæggene ikke kan fjernes er jeg helt med på - for så vil trådene blive amputeret, men brugere som ikke har lyst til at være en del af Eksperten længer bør ha' muligheden for at kunne komme ud.
Avatar billede L7L7L7 Nybegynder
26. juli 2009 - 16:39 #10
Nu er det jo ikke sådan at det man får at vide , at man ikke får mulighed for at slette sin profil, når først man er oprettet. Så derfor , ja så kom jeg til at oprette en profil herinde.

Og jo de tjener penge på at fremvise medlemstallene overfor annoncørerne, så på den måde tjenes der penge på det.

Det bliver nu mere og mere normalt på mange sider, at det stort set er umuligt at komme ud igen. Som minimum gør de det meget svært for dig.

Grunden til at jeg ikke heller ikke vil være her, er da jeg samarbejder med folk som ikke gider se mig skrive på nettet grundet diskretion for deres produkter.

Men altså kernen er , at jeg er seriøst træt af at se sites gøre det umuligt for kunder at komme ud igen, da der skal tjenes penge på medlems og maillister.

Men sådan er vi så forskellige . Jeg spurgte blot om jeg kunne komme ud igen. Det måtte jeg så ikke, og skulle lige svines til på vejen ... efterfulgt af en smiley. Jo nettet kører bare derud af

Fortsat god weekend
Avatar billede L7L7L7 Nybegynder
26. juli 2009 - 16:46 #11
Men jeg vil spørge igen :

Kan jeg komme ud ? Og hvis ikke .. så hvorfor ?

Tror i selv seriøst på at et site som eksperten  har " glemt " den mulighed ? Det handler som altid.. om penge

Men altså eksperten er et godt sted, og jeg fik god hjælp. Kunne dog være rart at få at vide at når først man er tilmeldt kommer du ikke ud igen, da de skal tjene penge.

Det var sådan set alt jeg bad om.

Jeg klarer den nok, og gider ikke svare mere på denne tråd, da jeg kan se at det ikke " interesserer " nogen fra eksperten.dk . Men mon ikke denne trend med at tvangsbeholde medlemmer snart begynder at blive irriterende for flere og flere ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. juli 2009 - 17:51 #12
Nu er det jo ikke sådan at det man får at vide , at man ikke får mulighed for at slette sin profil, når først man er oprettet.

Eksperten er ikke færdigudviklet endnu. Den funktion du savner kommer, så tag du det bare stille og roligt :)

Tror i selv seriøst på at et site som eksperten  har " glemt " den mulighed ?

Den eneste der skriver at udviklerne har glemt at give mulighed for at "slette" (en profil kan ikke slettes, men deaktiveres) er dig selv, så nej, det tror vi ikke på ;)

Jeg klarer den nok, og gider ikke svare mere på denne tråd, da jeg kan se at det ikke " interesserer " nogen fra eksperten.dk

Du skriver i en weekend + det er ferietid, så kan man ikke forvente at få hurtigt svar fra "en fra eksperten.dk". Men jeg har faktisk skrevet det svar du vil få fra en af folkene bag eksperten.dk :D
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. juli 2009 - 17:54 #13
Kan f.eks. nævne at min gamle profil, som jeg af mystiske grunde ikke kunne bruge mere, stadig eksisterer: http://www.eksperten.dk/profil/stigers

I den "gamle" eksperten var det også sådan at man kunne se om en bruger var aktiv, det kan man heller ikke pt. Men det kommer!
Avatar billede vejmand Juniormester
26. juli 2009 - 18:12 #14
L7L7L7 >> Jeg har lige læst tråden igennem. Og jeg har altså ikke fundet noget sted, hvor du er blevet svinet til?
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. juli 2009 - 20:32 #15
skulle lige svines til på vejen ... efterfulgt af en smiley

Hvem var det? Jeg kan heller ikke se det..?
Avatar billede L7L7L7 Nybegynder
26. juli 2009 - 21:26 #16
Ok. Så må jeg forklare igen. Men så gider jeg heller ikke mere bagefter.

Når man bliver inviteret ind et sted, og nøglen så bliver smidt væk bagefter, så man ikke kan komme ud igen. Så synes jeg det forekommer hånligt at sige til personen : " Så kunne du bare lade være med at komme herind.. hi hi (smiley) " Det er jeg siker på andre også ville synes var en besynderlig og unødvendig kommentar. Men nu er det jeres univers, og det skal i naturligvis have for jer selv. Så igen jeg trækker mig fra dette sted.

Ps: Linksene til sponsorene og en masse andre ting kunne de åbenbart godt nå at få lavet. Alt det krævede var et link : Klik her og slet profil.

Kan godt se at det er dybt urimeligt, og jeg skulle bare lade være med at logge ind på siden osv.

Jeg svarer ikke 3 gange på de samme ting mere. Men håber for min skyld, og for fremtidige brugeres skyld at mit ENE spørgsmål kan blive besvaret med andet end irrelevante kommentarer som : du skal bare have ladet været med at komme herind

Hvis det usandsynlige skulle ske at en admin læser med, vil jeg gerne have min profil slettet. Det er desværre ikke en prioritet i mit liv at overvvåge og besvare afsporede debatter på internettet.

Men god fornøjelse til jer alle
Avatar billede vejmand Juniormester
26. juli 2009 - 22:18 #17
Så kunne du bare lade være med at komme herind.. hi hi (smiley)

Det er der absolut ingen der har skrevet!
Jeg tror desværre det er min kommentar du henviser til.
Jeg har skrevet at du kan lade være med at logge ind!
Selv om du har en profil herinde, kan du undlade at logge ind. Du kan så ikke stille spørgsmål eller afgive svar/kommentarer, men du kan sagtens læse siden alligevel.

Du skriver også:
Grunden til at jeg ikke heller ikke vil være her, er da jeg samarbejder med folk som ikke gider se mig skrive på nettet grundet diskretion for deres produkter.

Jamen, du optræder jo helt anonymt. Og hvis du ikke vil bruge siden alligevel, kan det da ikke være noget problem.

Så, hav lidt tålmodighed, og deaktiver din bruger, når muligheden er blevet implementeret.
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. juli 2009 - 23:02 #18
Men håber for min skyld, og for fremtidige brugeres skyld at mit ENE spørgsmål kan blive besvaret med andet end irrelevante kommentarer som : du skal bare have ladet været med at komme herind

Og så lige en gang mere for kong knud...

#12: "Eksperten er ikke færdigudviklet endnu. Den funktion du savner kommer, så tag du det bare stille og roligt :)"
Men igen, det bliver ikke en sletning af din bruger, men en deaktivering så du ikke længere kan logge ind med den bruger.

Jeg har skrevet til admin om dit problem.
Avatar billede L7L7L7 Nybegynder
27. juli 2009 - 13:41 #19
Nej jeg optræder ikke anonymt. Ved google søgning på mit private navn dukker den her side op som noget af det første . Ikke at det er et KÆMPE problem, da jeg ikke vidergiver nogen information som vil kunne skade mig. Men vi ved alle at i disse tider , hvor alle søger på hinanden at man skal være meget varsom med info på nettet. Og at man så ikke kan få MULIGHEDEN for at slette sin profil, synes jeg simpelthen er for tynd kundeservice , men god sponsorservice.

Tak for hjælpen Stigers. Jeg har absolut intet imod eksperten.dk ellers . Glimrende sted og vidunderligt med hjælp, når man skal bruge det
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. juli 2009 - 15:03 #20
Du er altså stadig 100% anonym her, for en søgning på dit brugernavn L7L7L7 giver ikke mange resultater...
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. juli 2009 - 15:04 #21
Du skal igen huske på at der ikke slettes profiler på eksperten. De deaktiveres, men vil stadig eksistere.
Avatar billede snowball Novice
27. juli 2009 - 20:22 #22
L7L7L7: Vi kan hurtigt blive enige om, at en mulighed for at lukke sin bruger her på Eksperten, er noget som bare skal være her!

Jeg kan ikke forklare dig hvorfor den ikke er blevet implementeret i den nye version endnu. Ej heller hvornår den kommer, men helt sikkert er det dog, at når funktionen kommer, så kommer den ikke til at virke sådan så den sletter hverken spørgsmål, indlæg eller guider.

Vi sletter som udgangspunkt aldrig noget fra Eksperten med mindre der er en rigtig, rigtig god grund til det.

Årsagen til dette er, at Eksperten er et web site som lever af den viden som brugerne ligger i site'et. Hvis vi så begynder at slette ting, så mister vi viden som potentielt kan være til stor gavn for andre brugere.

Totalt sletning af brugere og indlæg er derfor ikke en mulighed vi arbejder med. Vi har dog planer om en mulighed for en "delvis sletning" af profilen forstået på den måde at indlæg og deslige beholdes, men det kommer ikke til at stå i dit navn. Jeg kan dog ikke sige noget om hvornår en sådan mulighed er tilgængelig.

At dit borgerlige navn kan findes på Eksperten er som regel fordi du selv har skrevet det på et tidspunkt, hvilket jo dermed gør det tilgængeligt for søgemaskiner som Google.
Avatar billede f-arn Guru
03. august 2009 - 21:47 #23
@snowball
Jeg kan ikke forstå det skal være så svært. I må som 'admin' ha' muligheden for at smide folk ud der ikke opfører sig ordentligt.
Ikke at han ikke har gjort det, men i må kunne gøre det samme, selvom han har opført sig "pænt"
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. august 2009 - 22:23 #24
Profilen L7L7L7 er anonym herinde.
At en google søgning finder hans borgerlige navn tror jeg har noget at gøre med cookies at gøre, for jeg kan ikke se hans borgerlige navn: http://www.google.dk/search?hl=da&q=L7L7L7+site%3Aeksperten.dk&meta=&aq=f&oq= - jeg tror det er hans egen profil han kan se...
Avatar billede snowball Novice
03. august 2009 - 22:24 #25
f-arn: Det kan vi også, men som det er blevet nævnt flere gange her i spørgsmålet, så bliver brugeren blot deaktiveret - ikke noget med at slette indhold.
Avatar billede walkerDK Nybegynder
28. september 2009 - 14:40 #26
Jeg mener der er en KLAR lovgivning angående sletning af personlige oplysninger.

Det er ikke bare "hvad vi syntes her på siden"

Har manden brugt sit borgerligt navn, skal der være mulighed for at få det slettet.
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. september 2009 - 18:27 #27
Det har han jo netop ikke: http://www.eksperten.dk/profil/L7L7L7
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. september 2009 - 18:29 #28
Dvs. man kan ikke på profilen se hvem der er tale om, men for at gentage snowball:

At dit borgerlige navn kan findes på Eksperten er som regel fordi du selv har skrevet det på et tidspunkt, hvilket jo dermed gør det tilgængeligt for søgemaskiner som Google.
Avatar billede vejmand Juniormester
28. september 2009 - 19:44 #29
Måske walkerDK tænker på at IDG Danmark kender identiteten på alle brugerne, og det derfor skal være muligt at få sin profil slettet én gang for alle.

Jeg ved ikke om loven siger sådan, men det ville da ikke være helt skævt, eller hvad?  :-)
Avatar billede walkerDK Nybegynder
28. september 2009 - 20:30 #30
Kære john_stigers du er da ALT FOR MORSOM!

LOL !

"At dit borgerlige navn kan findes på Eksperten er som regel fordi du selv har skrevet det på et tidspunkt, hvilket jo dermed gør det tilgængeligt for søgemaskiner som Google."

LOL !

Hvis nu en eller anden har skrevet sit private navn og fortryder..
Det kan jo ske for fanden....meeeen nææææ nej fordi:

"At dit borgerlige navn kan findes på Eksperten er som regel fordi du selv har skrevet det på et tidspunkt, hvilket jo dermed gør det tilgængeligt for søgemaskiner som Google."

Der skal være plads til at folk kan trække sig hvis det er det de har lyst til?

Der er INTET til hindring for at kode en site der "scratcher" ens slettede profil navn, og efterlader alt "viden" som i så flot kalder det.

Syntes i er lidt vage at høre på med "det kommer nok i en senere update" og bla bla bla det er jo bare fordi det koster tid og arbejde vel?

Og til vejmand, NEJ walkerDK tror bestemt ikke IDG kender identiteten på alle brugerne hehe, MEN i kunne måske lave en simple validerings system som kunne gøre det simpelt at verificere at folk er dem de påstår, og så scratche deres bruger navn?

I skal jo blot have bekræftet en email for at oprette en profil??

Med de varmeste hilsner

walkerDK
Avatar billede snowball Novice
28. september 2009 - 20:57 #31
walkerDK: Hvor morsomt du end synes det, så er det jo så sandt som det er skrevet! Ens borgerlige navn står her ikke med mindre man selv skriver det og vælger at offentliggøre det.

Og man kan godt se på dit indlæg at du er ny her på siden og ikke er inde i hvordan tingene foregår. For det er normalt ikke noget problemet at få fjernet informationer hvis der er en reel årsag til det.

Alm. sund fornuft og omtanke kommer man dog langt med!
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. september 2009 - 21:01 #32
Er JEG morsom?

I så fald kan jeg ikke se komikken i at jeg citerer Coadmins udtalelser!!!

Jeg har lige gennemgået de 2 spørgsmål, L7L7L7 har oprettet, og der er ingen oplysninger om hans borgerlige navn.

Der er ingen oplysninger om hvad hans borgerlige navn er nogen steder på eksperten.
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. september 2009 - 21:07 #33
#29 - nej.
Jeg mener absolut ikke at IDG kender identiteten på brugerne, med mindre de selv vælger at udfylde deres profil med navn og adresse.
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. september 2009 - 21:10 #34
Har lige tjekket, og min kommentar er ikke helt korrekt...

Man skal oplyse vej, postnummer, by, tlf. og email ved oprettelse af bruger. Der er ikke krav om at man oplyser ens borgerlige navn.
Avatar billede vejmand Juniormester
28. september 2009 - 21:41 #35
john_stigers >> Okay, jeg var ikke klar over man ikke behøver at oplyse sit navn.
Men hvis man skal oplyse sin adresse, tlf. osv, så er man da ikke helt anonym længere.

Det er absolut intet problem for mig, IDG må gerne vide hvem jeg er.  :-)

Jeg tænkte bare rent lovmæssig, det ville da ikke være helt utænkeligt, at man har krav på at få slettet personlige oplysninger, hvis man ønsker det.

Men som skrevet før, jeg aner ikke om loven siger sådan.....
Avatar billede walkerDK Nybegynder
28. september 2009 - 22:13 #36
#vejmand

Du er inde på noget af det rigtige ;)

Man glemmer vist at give brugerne muligheden for at sige:
"pænt tak for denne gang...." :)

#john_stiegers

JA du er klart morsom :) der skal jo INTET til for at bringe dig HELT oppe i det røde felt.....spast..... :)

Men når det er sagt LAD VÆRE AT FOKUSERE på hvad L7L7L7´s profil går ud på sømand, hvad hvis der er andre der har mindre erfaring, og har tastet nogle private info de egentlig har fortrudt?

Ingen vej ud? ikke bare lige....... skal der være gutter.

#31 snowball

Hvem siger jeg er ny her på siden?

"Og man kan godt se på dit indlæg at du er ny her på siden og ikke er inde i hvordan tingene foregår (snowball har talt! Tydeligt tegn på tolerence for andres synspunkter...eller...) For det er normalt ikke noget problemet at få fjernet informationer hvis der er en reel årsag til det.

Kræver dette dommer kendelser og ligende? ;) hehe

Er der ikke mulighed for at have adskillige profiler her da?

og lige en sidste kommentar:
"Alm. sund fornuft og omtanke kommer man dog langt med!"

Så slet dog mandens profil (L7L7L7) og oplysninger, når han ber om det og piver over det!

Men Næææ nej det her er EXPERTEN.DK! der bindes du ;) hehe

Igen med de varmeste hilsner
walkerDK
Avatar billede snowball Novice
28. september 2009 - 22:49 #37
walkerDK: Med mindre du bryder reglerne, hvilket efterhånden ikke ville undre mig, så er din (nuværende) bruger kun 2 måneder gammel - dermed påstanden om at du ikke har været her så længe.

Mit ord er ikke lov (i hvert fald ikke længere ;P), men som jeg skrev tidligere, så kommer man langt med almindelig sund fornuft. Hvis man kan finde ud af at formulere sig bare en smule pænt og ordentlig, så bliver man også automatisk taget mere seriøst.
Avatar billede walkerDK Nybegynder
28. september 2009 - 23:18 #38
Hvad er det lige der ikke er pænt og ordentligt?

Jeg syntes da jeg formulerer mig fornuftigt på
gramatisk korrekt dansk?

Men det er da rart dit ord ikke er lov, jeg syntes desværre ikke du læser hvad jeg skriver (eller vælger blot ikke at tage det til efter mæle) og det er lidt ærgeligt.

Hvad med at svare på et af mine spørgsmål?:

" I skal jo blot have bekræftet en email for at oprette en profil?"

Burde det så ikke være lige så nemt at slette sin profil?

Igen med varme hilsner

walkerDK
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. september 2009 - 08:20 #39
http://www.eksperten.dk/spm/881360#reply_7425364 (direkte link til #22)

Den kommentar forklarer det altså meget fint.

walkerDK> hvad er der ved den forklaring du ikke kan eller vil forstå?
Avatar billede snowball Novice
29. september 2009 - 08:32 #40
walkerDK: Det er ikke så meget din formulering jeg hentyder til, men nærmere sager som f.eks. http://www.eksperten.dk/spm/887898 - sådan en formulering (eller nærmere mangel på samme) kommer man ikke langt med når man gerne vil have andre til at hjælpe sig.

Der er mange aspekter i det at "slette" en profil på en side som Eksperten der har hele sin værdi i det som folk selv skriver på siden. Vi er helt enige om, at man skal "kunne komme ud af det" igen, hvilket jeg også har skrevet hele tiden, men du må tage den med IDG om hvorfår de endnu ikke har lavet det sådan.
Avatar billede walkerDK Nybegynder
29. september 2009 - 09:13 #41
# snowball

Sorry my bad, troede du mente min formulering ;)

Ja " http://www.eksperten.dk/spm/887898 " er bestemt ikke diplomatisk :)

Men ville bare sætte lidt røre i den, pga. jeg faktisk syntes det burde være helt normalt at kunne få scratchet sin bruger profil.

Teknisk set kan det sagtens lade sig gøre jo.
Håber IDG personale har "skævet" til denne tråd ;)

# john_stigers

Bare fordi jeg ikke er enig med dig, behøver du ikke skrive flabbet. "....forklaring du ikke kan eller vil forstå?"

Det er IKKE et spørgsmål om jeg forstår det, det gør jeg , men jeg er ikke enig i den måde siden drives på (profiler).

Der er vel plads til andre meninger her på siden?
Eller er det BARE som du foklarer det? :)

Mvh.
walkerDK
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. september 2009 - 10:28 #42
Er skam ikke mere flabet end du er ;)

Ja selvfølgelig er der plads til en mening, og min mening er den samme som din, men du kræver jo at de får det fixet som 1. prioritet, og det ved du og jeg at det kan de ikke :)
Avatar billede walkerDK Nybegynder
29. september 2009 - 13:08 #43
Jeg har på INTET tidspunkt skrevet at det er første prioritet, men det er ikke umuligt at få implementeret på siden.

Og igen syntes jeg det klart må være en naturlig mulighed.
Jeg syntes desværre bare i har kommenteret det som en løsning der ikke kan benyttes, og sådan er det bare......