Avatar billede Christensen89 Nybegynder
19. juli 2009 - 21:02 Der er 14 kommentarer

Opskriften på ASP-kodning

Jeg har arbejdet en del tid med at finde en til at kode i windows ASP(.net?) til at kode min hjemmeside, dog uden held.

Det har sat en lille flamme igang i mig til selv at begynde at arbejde med det, dog mangler jeg inspiration til at komme godt igang.

Hermed:

- Hvilke programmer jeg skal bruge - hvad er mest brugervenligt og effektiv?
- Hvor kan jeg hente hjælp? - ex.www.html.dk el. en kontaktperson/firma?
Avatar billede arne_v Ekspert
19. juli 2009 - 21:41 #1
ASP må betragtes som forældet idag => start ikke på ASP nu => det skal være ASP.NET !

Køb en god bog og gå igang.

Og stil evt. konkrete spørgsmål her når du kører fast i et konkret problem.
Avatar billede Christensen89 Nybegynder
19. juli 2009 - 21:54 #2
Jo tak for det.

Jeg var nede på det lokale bib, og alt de havde var 2 bøger, som virkelig var forældet!
Min tanke er at jeg må bestille en hjem online, men jeg vil bare ikke blive skuffet over at det er noget som ikke er brugervenligt - dog har jeg arbejdet en del med HTML, så jeg tror ikke kodningen er det sværeste for mig - det er mest opsætning af diverse styresystemer og opsætning uden fejl.

Så det jeg søger er lidt inspiration først, før jeg springer ud og finder en bog, som ikke ville kunne hjælpe mig til start.

I så fald hvis der skulle være noget skoleophold i weekenderne?
Avatar billede keysersoze Guru
19. juli 2009 - 22:00 #3
download Visual Web Developer Express og tag et kig forbi www.asp.net, hvor du både kan finde videoer, tutorials, ekspempler osv - så er du rimelig godt kørende.
Avatar billede Christensen89 Nybegynder
19. juli 2009 - 22:16 #4
Tak for det! - Vil jeg tage et kig på med det samme :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
19. juli 2009 - 22:35 #5
Wrox of APress har udmaerkede ASP.NET boeger.
Avatar billede Christensen89 Nybegynder
20. juli 2009 - 01:20 #6
Nu er det sådan at jeg har et 'komplet' design, som ikke er blevet klippet eller klistret.
Skal sitet klippes ud i billeder inden, eller er der programmer til det?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. juli 2009 - 01:37 #7
Web sider laves i HTML.

Du kan ikke copy paste fra billeder til HTML.

Den HTML skal skrives.
Avatar billede Christensen89 Nybegynder
20. juli 2009 - 01:56 #8
så vil jeg ikke sidde og føle mig dum, for godt nok har jeg kodet i HTML før, og ind i et amatør design.
Burde jeg ikke kunne bruge det nævnte program fra windows til at kode oveni?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. juli 2009 - 02:04 #9
I VWD kan du både lave noget drag and drop og taste manuelt HTML.
Avatar billede Christensen89 Nybegynder
20. juli 2009 - 02:10 #10
... og af ren dovenskab, er det så muligt at komme uden om det manuelle indtastning?

Jeg har prøvet at kigge under diverse videos på sitet, men ikke muligt at finde en som kan hjælpe
Avatar billede arne_v Ekspert
20. juli 2009 - 02:17 #11
Du kan drop and dragge lidt.

Men du laver ikke et godt web site uden at taste noget HTML.
Avatar billede Christensen89 Nybegynder
20. juli 2009 - 02:22 #12
Det må så være det første punkt for mig.

Nu er det så at personen som har designet siden har smidt noget tekst ind - er det noget jeg kan 'drop&drag' eller skal jeg have tilsendt det rent fra ham?
Avatar billede torotune Nybegynder
21. juli 2009 - 23:40 #13
Du kan også bruge Dreamweaver til at lave designet i HTML fra bunden, men herfra vil jeg anbefale at bruge VWD, selvom du kan kode ASP.NET i Dreamweaver også.

De tutorials der som nævnt ligger på www.asp.net er virkelig gode til at starte ud med. For videregående kan jeg så anbefale www.learnvisualstudio.net - Jeg tror jeg gav 100 dollars for et lifetime membership, og de bliver ved med at lægge nye tutorial-videos op som er virkelig motiverende, frem for kun at holde sig til en bog.
Avatar billede Christensen89 Nybegynder
27. juli 2009 - 22:36 #14
Nu er det sådan at hovedpersonen for designet har lavet lidt "tekst" og smidt billeder ind i selve designet, skal jeg be ham om at lave det om til "et rent" design, eller kan jeg gå ind og ændre i det?

Ved du om det er muligt at få en 30 dages tourtrail med DW?