Avatar billede haasum1 Nybegynder
19. juli 2009 - 19:09 Der er 8 kommentarer

ny router.. hjælp.

Hej.. skal bruge en ny router da jeg har noget bøvl med min linksys wrt54g, den er opdateret med det nyeste firmware, men laver alligevel nogle mærkelige ting.

1. når min søn logger på sin ps3 smider den min computer af. både når han gør det trådløst og via kabel.. min pc skriver så noget med ip konflikt.

2. Den smider mig af netter i perioder, hvorefter jeg må resette den.

3. når vi logger på med vores iphones og bærbare er der ligesom ikke plads nok på nettet til at alle tingene kan være logget på.. men der er måske kun et vist antal kanaler ?.

håber i kan finde en ny og god trådløs router til mig, pris 500-1000 men jo billigere jo bedre :-D

på forhånd tak.

Thomas.
Avatar billede 383ci Nybegynder
19. juli 2009 - 19:48 #1
Hvad version er routeren? Står på et klistermærke på undersiden.
Hvis ikke der er version 7 kan du smide 3. software i den, det virker helt forrygende.
Hvis det er version 7 er det bedste du kan gøre at køre den over med en bil. Det er en Hardware der altid har været bøvl med.
Hvis det er version 5 skal den have ddwtr i stedet, men begge kan opdateres fuldstændigt som du opdatere med original firmware.
Hvis det er over version 5 skal der lige læses lidt på det.
http://www.polarcloud.com/tomato/

Køre selv med Tomato, på en 10/10 forbindelse, foreløbigt oppetid på 120 dage.

Det er billigere end at købe en ny.
Avatar billede 383ci Nybegynder
19. juli 2009 - 19:49 #2
Ip konfilktet kan vel skyldes en af enhederne står med fast IP og routeren har delt den ud til en anden der står til dhcp, men det er et skud.
Avatar billede haasum1 Nybegynder
19. juli 2009 - 20:05 #3
det er desværre en version 7.

men det er kun på ps3 den laver det problem med at smide mig af, jeg kan slet ikke komme på når den er på nettet.

hvad skal jeg så købe ?
Avatar billede 383ci Nybegynder
19. juli 2009 - 21:02 #4
Hvis du ellers er fortrolig med Linksysèn ville jeg ikke tøve med at købe en wrt54GL
GL er vigtigt for den kan laves om til Tomato eller andet, og så smække Tomato i som det første.
Har lige købt en til 400kr. Iøvrigt nok nummer plus 10 som jeg har stående rundt om kring, eller anbefalet andre at købe.
Avatar billede haasum1 Nybegynder
19. juli 2009 - 22:10 #5
tja.. har jo det problem med sønnen og ps3.. tror det er noget med routeren at gøre, så vil helts ikke have sådan en igen.
Avatar billede 383ci Nybegynder
19. juli 2009 - 22:19 #6
Det er udelukkende fordi det er en version 7 den er fra helvede, ganske simpelt. Jeg døjede helt vildt med en v7èr indtil jeg fandi ud af det udelukkende var V7 der var træls.
Så kan jeg ikke anbefale andre. Jeg har aldrig oplevet bøvl af nogen art med wrt54èren med tomato og her bliver den ikke skånet.
Avatar billede haasum1 Nybegynder
19. juli 2009 - 22:26 #7
kk men hvordan er man lige sikker på man ikke får en v7 igen ?
Avatar billede 383ci Nybegynder
19. juli 2009 - 23:08 #8
Den laves ikke mere. For at være sikker på du kan lave om til Tomato eller ddwrt skal det være en wrt54GL