Avatar billede WildL Nybegynder
19. juli 2009 - 18:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Valg af kamera: Nikon D80

Hej Eksperter!

Jeg har i længere tid gået og overvejet at købe et spejlrefleks kamera, men synes ikke jeg har råd til et helt nyt et. Nu har jeg så fået et tilbud på et D50 og et D80 af en privat sælger:

1. Nikon D50 6.1 Megapixels - bought in 2006 (with receipts) with 18-70mm lens, extra battery -  €280
About 38000 actuations

2. Nikon D80 10.2 Megapixels - bought in Dec 2007 (no receipt) with 18-70mm lens - €480
Less than 8000 actuations

Begge kameraer kommer i box, med kabler, lader, kamerataske samt memory card og som I kan se med linse. Jeg synes ikke jeg kan finde nogle priser online at sammenligne med, så mit spørgsmål går på om de priser er gode eller dårlige eller om jeg bare skal finde mig et compact kamera i stedet?

280 EUR = ca. 2100 kr.
480 EUR = ca 3600 kr.

Håber nogen kan hjælpe mig :)
Avatar billede haasum1 Nybegynder
19. juli 2009 - 19:23 #1
Brugt over nettet i udlandet ? jeg ville virkeligt passe på.
Avatar billede WildL Nybegynder
19. juli 2009 - 19:32 #2
Jeg skal mødes med personen et offentligt sted og får lov at teste kameraet samt linke det op med min computer..
Avatar billede haasum1 Nybegynder
19. juli 2009 - 19:46 #3
kommer an på dit behov.. ville klart vælge d80 da det er nyere og har flere funktioner..

har set tilsvarende kamaraer på dba til 4000,-

ville råde dig til at købe i Danmark, eller i hvertfald få kvittering med.

har selv købt sony a200 med 2 linser.. og nogle gange fortryder jeg at  jeg ikke købte et kompakt kamera, da det er noget nemmere at have med rundt.
Avatar billede WildL Nybegynder
19. juli 2009 - 19:51 #4
Ja den er sgu' svær, et kompakt kamera kan man lige have i lommen, og det er utroligt hvilken kvalitet man kan få dem i nutildags, på den anden side har jeg altid været fascineret af de billeder jeg har set taget med et spejlrefleks, men det er noget man skal overveje med sig selv.
Spørgsmålet går på om det kan betale sig til prisen, og 3600 er da billigere end 4000, og kan jo være jeg kan presse ham ned når han ikke har kvittering på D80 kameraet.
Avatar billede WildL Nybegynder
19. juli 2009 - 19:52 #5
Men tror nu ikke der er så stor forskel på om jeg køber det i DK eller Irland, der er alligevel ikke garanti på det jeg har kig på her.
Avatar billede haasum1 Nybegynder
19. juli 2009 - 20:09 #6
du kan jo købe et af de der slr lignende kameraer, der er mange rigtigt gode på markedet.. nogen af dem kan vist optage video i hd.
hvis det er købt i Danmark er der 2 års reklamations ret.
Avatar billede WildL Nybegynder
19. juli 2009 - 20:57 #7
Dette er den linsen der følger med..

http://imaging.nikon.com/products/imaging/lineup/lens/af/dx/af-s_dx_zoom18-70mmf_35-45g_if/index.htm

Hvad siger folket? Er det et godt køb?
Avatar billede WildL Nybegynder
25. maj 2011 - 23:55 #8
svar