Avatar billede pemo Nybegynder
19. juli 2009 - 09:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Blokeret af spamhaus.org

Først: jeg ved ikke om jeg har ramt den rette kategori?

Men: Jeg er åbenbart blevet udnævnt til spammer af spamhaus.org. Når jeg sender emails via smtp.tele.dk får jeg nedenstående meddelelse tilbage. Via min gmail adresse virker det fint.

"Meddelelsen nåede ikke frem til nogle af eller alle de ønskede modtagere.

      Emne:    SV: mail
      Sendt:    19-07-2009 08:55

Der kunne ikke leveres til følgende modtager(e):

      'XX' den 19-07-2009 08:55
            554 Service unavailable; Client host [62.243.166.XX] blocked using sbl-xbl.spamhaus.foo; http://www.spamhaus.org/query/bl?ip=62.243.166.XX

Det "sjove" er at jeg ikke kan afmelde min email adresse hos spamhaus. - Er det en service som TDC benytter eller hvad hulen foregår der?

Det skal bemærkes at jeg ikke har haft snavs på min PC eller gør udi at spamme nogen.
Avatar billede leif Seniormester
19. juli 2009 - 10:43 #1
Hvorfor kan du ikke anmode om fjernelse ?

http://www.spamhaus.org/pbl/query/PBL016196 -> Som er den eneste record hos Spamhaus der er da en knap "Remove an IP from PBL"
Avatar billede leif Seniormester
19. juli 2009 - 10:45 #2
Nu er det ikke din email adresse som bliver blokeret, men gerne på IP level.

Men historien synes ikke melder noget om hvor vidt det er til alle modtagere som du har problemer med eller kun lige netop en modtager ?

Men hvorfor bruger du ikke: http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=5606 som er anbefalingen
Avatar billede pemo Nybegynder
19. juli 2009 - 11:22 #3
"IP address is not valid" er svaret når jeg forsøger at få fjernet IP adressen fra listen.

Det er alle modtagere.
- Jeg vidste ikke at TDC var gået over til ASMTP. TAk for det. Kigger nærmere på det.

Nu er jeg skiftet til en anden SMTP, så problemet er forsåvidt "løst". Sender du et svar så jeg kan komme af med points for ASMTP fiffet?
Avatar billede leif Seniormester
19. juli 2009 - 17:27 #4
Svar.