Avatar billede top$ Nybegynder
10. juli 2001 - 23:05 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp mig med at få skodet WinME

Jeg Vil gerne har Win98 på min pc igen. Jeg har prøve ME, og det tjøre minus. Men når jeg vil installere 98 ude i DOS\'sen, skriven den at det er en forkert version. Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede fritjof Nybegynder
10. juli 2001 - 23:13 #1
Har du formateret dit c-drev inden du installerer win 98 igen??
Win Me accepterer så vidt jeg husker ikke en anden installation af windows, medmindrer du skjuler det drev som Me ligger på i bios\'en.

Men altså hvis du ikke har prøvet, så formater c-drev, i med startdiskette og forfra med 98 (går ud fra at du har gemt en win 98 startdisk)

vh  Fritjof

PS  husk at gemme dine dok. o.s.v. inden ;)
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
10. juli 2001 - 23:13 #2
at DOS\'en er er forkert verison el. Windows
Avatar billede abpdk Nybegynder
10. juli 2001 - 23:13 #3
Med DOS\'en mener du vel at du rebooter med en diskette/CD. Det skulle vel ikke være en upgrade-version?
Avatar billede bobbels Nybegynder
10. juli 2001 - 23:14 #4
du måste köre fdisk på den eller bedre med delpart.exe
Avatar billede top$ Nybegynder
10. juli 2001 - 23:20 #5
Det siger at dos versioen er forkert. (og nej, jeg har kun en WinME startdisk):o(
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
10. juli 2001 - 23:26 #6
Du kan boote fra Win98 cd\'en
Avatar billede top$ Nybegynder
10. juli 2001 - 23:31 #7
Hvordan gør jeg det?? Smider min ME start disk i, og ber\' den om at boote fra cd-rommen, som er win98??
Avatar billede top$ Nybegynder
10. juli 2001 - 23:41 #8
Hvad med at smide Win2000 ind, hvordan gør jeg det nemmest?
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
10. juli 2001 - 23:46 #9
Gå ind i din bios når computeren starter og sæt bootrækkefølgen til CD-ROM, C, A el. lign.

Sæt cd\'en i og læn dig tilbage
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
10. juli 2001 - 23:46 #10
ups, husk at genstarte maskinen...
Avatar billede top$ Nybegynder
10. juli 2001 - 23:58 #11
DEt har jeg prøvet. Det vil den ikke. Den skriver bare Failure!!
Er der en af jer der har en bootdisk?
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
11. juli 2001 - 00:03 #12
Ja, jeg har en bootdisk, men hvis du vil smide 2000 ind kan du lave bootdisketter selv fra en anden computer ved gå ind på cd-romdrevet og i mappen BOOTDISC el. lign kan du lave dem
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
11. juli 2001 - 00:05 #13
Den maskine du sidder ved, hvilken windows bruger den?

Hvis den bruge 98, ME kan lave en bootdisk ved at gå ind i Add/Remove Programs og så faneblad 3 tror jeg nok!
Avatar billede top$ Nybegynder
11. juli 2001 - 00:07 #14
DEn bruger ME. Men Nu prøver jeg bare og opgradere til 2000. Det er sgu noget nemmere!
Avatar billede fritjof Nybegynder
11. juli 2001 - 00:17 #15
top$>> det nemmeste vil jeg nu påstå, altså hvis du ønsker at installere 98, at finde en i nærheden som har 98 startdisk - ellers kan jeg pakke en diskette i en zip-fil og sende den til dig på din e-mail??
Avatar billede fritjof Nybegynder
11. juli 2001 - 00:21 #16
upps - altså ikke pakke disketten - men filerne på disketten :)
Avatar billede justerdk Nybegynder
11. juli 2001 - 09:41 #17
du kan altid gå på
www.bootdisk.com