Avatar billede gipa Nybegynder
17. juli 2009 - 12:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Frontpage er væk - hvad hedder filen?

Hej

Efter en oprydning på min computer er Frontpage forsvundet fra start-menuen, og jeg kan ikke finde det ved at søge efter Frontpage...

Er der nogen, der ved, hvad den fil hedder, som man bruger til at starte Frontpage? Så kan jeg søge efter det navn og få den ind i min start-menu igen...

:o)  Rie
Avatar billede mrjowns Novice
17. juli 2009 - 12:46 #1
Hej Rie,

Jeg er ganske overbevist om, at filen bare hedder frontpage.exe.

Dog vil jeg dog ikke anbefale dig at benytte frontpage - den nye version af frontpage kaldes "Expression Web" og den er mange gange bedre end forgængeren, samtidig med at den overholder dagens standarder. Du finder Expression Web her: http://www.microsoft.com/expression/products/Web_Overview.aspx
Avatar billede gipa Nybegynder
17. juli 2009 - 13:16 #2
Jeg finder bare ikke noget ved at søge på Frontpage, så jeg håber lidt at du tager fejl...  ;o)
Publisher hedder eksempelvis MSPUB.EXE, så jeg håber at Frontpage også er forkortet...

Jeg bruger ikke frontpage i stor stil - det er bare til kodestumper, de sjældne gange, jeg skal bruge lidt HTML. Hvis jeg eksempelvis skal lave et link og ikke lige kan huske i hovedet, hvad jeg skal skrive, så laver jeg et link i Frontpage og kopierer den stump HTML...
Så når nu jeg har Frontpage liggende på computeren, er det fjollet at købe et program til den lille smule, jeg skal bruge...  :o)
Men tak for tippet!  :o)

Er der ikke nogen med Frontpage installeret, der kan lokkes til at finde den i startmenuen, højreklikke og vælge Egenskaber? Så står filnavnet der...  :o)
Avatar billede mrjowns Novice
17. juli 2009 - 13:39 #3
Hmmm, det er 100 år siden jeg har haft FP installeret på min computer, så hvis ikke filen hedder frontpage.exe, så kan jeg nok ikke hjælpe dig! Held og lykke...

Hov, hvis du i Stifinder leder efter en HTML (eller HTM) fil, højreklikker på den og vælger "Åben med" - kommer Frontpage så som en af mulighederne?

Hvis du ikke finder filen, så er der jo masser af gratis programmer derude, der kan det du efterspørger f.eks. http://notepad-plus.sourceforge.net/uk/site.htm
Avatar billede gipa Nybegynder
17. juli 2009 - 14:00 #4
Hmmm... Nej, den kommer ikke frem... Så er den måske forsvundet i oprydningen?

Og tak for linket! Det springer jeg på, hvis det ikke lykkes at lokalisere Frontpage...
:o)
Avatar billede be_nice Juniormester
17. juli 2009 - 14:00 #5
Frontpage 2003 versionen kalder sig FRONTPG og hvis ikke du har ændret indstillinger for placering da du installerede programmet, bør du kunne finde det her:
C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11
/Be_Nice
Avatar billede gipa Nybegynder
17. juli 2009 - 14:13 #6
Bingo!! Der var den!
Tak for hjælpen.  :oD
Avatar billede be_nice Juniormester
17. juli 2009 - 14:14 #7
dvsl :-)
/Be_Nice