Avatar billede ps-gaard Nybegynder
16. juli 2009 - 12:44 Der er 5 kommentarer

Reparartion geninstalation af Window Xp

Jeg fik min computer til at boote fra Xp cdén og installationen til at starte men den stod bare i 10 timer på samme skærm og den sagde indlæser filer (min ven sagde det skulle max tage 30 min at var underligt) den kom aldrig til reparer window xp som jeg vil have for at bevare min data, nu var det midt om natten om computer larmet meget den blæste nærmest som en vind blæser jeg kunne ikke sove så jeg afbryd installationen, nok ikke en god ide, jeg genstartet den til morgen hvor den indlæste nogle filer og nu har den i flere timer stået ved den samme fil at indlæse (ACPI Plug & Play bus-driver)jeg er i tvivl om jeg bare skal lade den stå eller prøve at starte installationen igen? tak
Avatar billede b-and Novice
16. juli 2009 - 12:53 #1
Hvis du stadig har mulighed for at starte computeren kan du vælge at køre en CHKDSK ved næste genstart, det gøres således:

Vælg det rigtige styresystem.

For XP brugere:
Start > Kør > skriv: cmd > Enter > i konsollen skriver du > chkdsk /r /f > Enter > bekræft > Enter > Genstart

For Vista brugere:
Gå i > Start > Søg > skriv: cmd.exe > højre klik på filen (cmd.exe) og vælg > Kør som admin…
I konsollen skriver du > chkdsk /r /f > Enter > bekræft > Enter> Genstart

For begge systemer:
Kan du slet ikke komme i kontakt med computeren må du køre CHKDSK fra din installations CD.
Sæt din computer til at boote fra CD/DVD'en - boote op på din installations cd - tryk på en tast når du bliver spurgt.

Ved "Velkommen til Installation", trykker du på F10 eller tryk på "R" for at reparere.

Nu kommer du til Genoprettelsekonsollen,
Af de tre muligheder skal du vælge den med Kommandoprompt.
Du skulle gerne ende med C:\WINDOWS>_
(Hvis den spørger efter admin. kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på <Enter>)

Hvilken Windows-installation vil du logge på: 1 <Enter>
Efter : <C:\WINDOWS > Skriver du: chkdsk c: /p /r <Enter>
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit <Enter>

Se om ikke det bringer dig videre…
Avatar billede ps-gaard Nybegynder
16. juli 2009 - 13:02 #2
mange tak jeg vil gå hjem og prøve det jeg skal nok vende tilbage hvordan det gik :-)
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2009 - 13:21 #3
Og ellers må du nok overveje at redde dine data med en livecd f.eks. www.helgec.dk/knoppix.html og herefter gi disken en gang KILLDISK www.helgec.dk/killdisk.html
Avatar billede Jensen DK Novice
16. juli 2009 - 13:58 #4
Det hele starter her, men man vil bare bruge livrem og seler.
http://www.eksperten.dk/spm/880508
Avatar billede Jensen DK Novice
17. juli 2009 - 06:22 #5
livrem og seler???? 2 næsten ens spørgsmål.