Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
15. juli 2009 - 11:49 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Helst ris....ros er dog velkommen

Hej Alle

Har for første gang fået en hjemmeside aktiv.

Er den eneste i firmaet der ved bare lidt så jeg vil meget gerne have kritik så jeg kan gøre det bedre.

www.ossiconnectors.eu
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
15. juli 2009 - 12:46 #1
først og fremmest ville jeg anbefale dig at læse følgende guide:
http://www.eksperten.dk/guide/1288

Og så skal du meget overveje hvorfor du indsætter 117 &nbsp; i hver sin <td> for at få rykket et eller andet ned...

Du burde kunne løse det hele med <div> istedet for, og så placere dem der hvor du vil have dem :-)

Design mæssigt synes jeg der ser fint ud - men koden er ikke helt heldig :-)
Avatar billede elkoger Nybegynder
15. juli 2009 - 13:05 #2
enig, der er en del unødvendig kode på den side, læs lidt på css og divs, du vil finde det nemmere at arbejde med ;)
Avatar billede Tuface Nybegynder
15. juli 2009 - 13:12 #3
Logoet du har i øverste venstre hjørne har ikke samme placering på de forskellige sider.

Menuen til venstre har samme problem.

Du bruger for nogen af siderne en blå firkant foran overskriften på den pågældende side. Det vil se bedre ud hvis du er konsekvent og bruger den på alle siderne. Placeringen af overskriften er heller ikke på samme sted.

Under "Contact us" har du navnet på personerne hængende lige under email for den foregående person.

Under "Download documents" er der igen et placerings problem af overskriften alf efter hvilken underkategori man vælger... desuden er skriftstørrelsen ikke ens.

Under "newsletter" har du felter og tekst liggende hen over et Europa kort... det ser rodet ud og gør det svær at læse. Jeg ville nok vælge at fjerne kortet.
Som en side bemærkning kan det være en ide også at være konsekvent med hvilket kort du vælger(hvis du fortsat vil have Europa kortet på siden). Du bruger ex. verdens kortet under "Distributors", og kun Europa kortet under "newsletter".

Under "The company" kunne lidt afstand mellem overskrift og resten af teksten være en fordel.
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
15. juli 2009 - 13:29 #4
Mange tak for 3 konstruktive indlæg....

Jeg er ved at lave koden om...så der kommer CSS og en mere "ren" kode. Fjerne &nbsp hvor jeg ser dem :-) Dette løser også logo/menu-placering.

Kortet på newsletter er ikke mit valg :-(

Kigger lige på Contact us siden....det havede jeg ikke set.

Hvad med navigeringen på siden ?
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
15. juli 2009 - 13:31 #5
navigering fungerer fint, der er jo "kun" en menu og ingen undermenu :-)
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
15. juli 2009 - 13:37 #6
Den eneste "undermenu" der er brug for synes jeg, er ved "Products"
Avatar billede Tuface Nybegynder
15. juli 2009 - 13:40 #7
Navigeringen er fin, men jeg ser nu ikke nødvendigheden af at du har en "back" knap på hver side, eftersom man til hver en tid, har hele menuen fremme.
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
15. juli 2009 - 13:49 #8
Backknappen er mest brugbar under det enkelte produkt for at komme tilbage til prudukt-menuen (eller hvad man skal kalde den)

At den så sidder på alle sider derefter er et forsøg på at være konsekvent :-)
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
16. juli 2009 - 08:24 #9
Hjælp...har opdaget et designproblem !!!!

På mine produktsider har jeg et skema der viser opbygningen af produktnavn ... her er der nogle streger og de flytter sig alt efter hvilken browser man bruger....

Hvordan undgår jeg dette ?
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
11. november 2009 - 14:32 #10
lukket
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
11. november 2009 - 15:14 #11
ehm? du udlodder point for ris/ros og tager dem så selv?