Avatar billede aneo Nybegynder
14. juli 2009 - 22:51 Der er 4 kommentarer

Videoredigering - hvilken maskine?

jeg skal anskaffe en ny pc - helst stationær - som jeg skal bruge dels til almindeligt kontor/skrivearbejde dels til videoredigering.

Hvad vil I anbefale?

(MAC er for dyrt synes jeg...)
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
15. juli 2009 - 10:13 #2
mange kerne, middel grafikkort, masser af ram...
Avatar billede fluse Nybegynder
15. juli 2009 - 10:16 #3
Skillzmize, den dell ser fin nok ud på papiret, men den er i virkelighedden fyldt med forældede dele og derfor ALT for dyr!

Hvad er dit budget aneo? og hvor meget/ofte skal den bruges til video redigering?

Skal der følge en skærm med? tastatur/mus?

Skal den have blue-ray brænder? (kunne jo være relevant til video)

og jeg går ud fra at du ikke vil samle den selv? eller? =)

Fluse
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
15. juli 2009 - 10:21 #4
Den xps'er er nok det bedste bud hvis man ikke skal samle selv.. Saml-selv er jo osse en mulighed :)