Avatar billede kapoou Nybegynder
14. juli 2009 - 19:05 Der er 6 kommentarer

Hente statistik data ud med NULL forekomster på nogle dage

Jeg er ved at lave noget statistik kode som jeg skal have vist via flash, men jeg er dog løbet ind i et problem. Jeg vil gerne kunne udvælge at se statistik for f.eks. de sidste 7 dage. Problemet er bare at når der f.eks. ikke har været noget aktivitet én dag så forekommer denne jo så ikke i statistikken.

Er den eneste måde man kan komme ud over dette med at man opretter en tabel med kalenderdagene og så joiner den med statistik tabellen, eller er der ander måder.

Jeg har fundet følgende kode

http://www.kodyaz.com/articles/sql-server-dates-table-using-tsql-cte-calendar-table.aspx

som jeg ikke er helt sikker på om jeg kan bruge.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. juli 2009 - 19:12 #1
Enten en af disse loesninger *eller* lad din Flash indsaette de manglende datoer.
Avatar billede kapoou Nybegynder
14. juli 2009 - 19:19 #2
Jeg har ikke selv kontrol over flashen så jeg skal på en eller anden måde have lavet det i sql udtrækket. Om det så ender med at jeg simpelthen bliver nødt til at lave en loop med de datoer der er relevante kan så godt være, men jeg vil jo selvfølgeligt allerhelst lave den "rene" løsning med sql'en.

Kan du give et bud på hvordan jeg kan bruge et eksempel i linket sammen med en select på min statistik tabel?
Avatar billede arne_v Ekspert
14. juli 2009 - 19:25 #3
Der er ikke noget server side kode imellem Flash og SQLServer som kan fixe data_
Avatar billede arne_v Ekspert
14. juli 2009 - 19:28 #4
Jeg kan muligvis godt fixe et SQL eksempel, men det bliver senere.
Avatar billede kapoou Nybegynder
14. juli 2009 - 19:32 #5
På en eller anden mirakuløs måde overgik jeg mig selv og fik det til at køre. Det kan være at jeg lige vender tilbage da det ikke er 100% færdigt.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. august 2009 - 17:21 #6
Tid at få afsluttet her?