Avatar billede kfrey Nybegynder
14. juli 2009 - 16:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Indesign CS2 plugin

Hej med jer Eksperter;o) er ny her, men er der nogen af jer eksperter der ved hvordan man løser dette problem??

Mit problem vedrørere fil åbning/indsættning i Adobe indesign CS2
Har gjort alt klart til inhold i indesign og vil hente elementerne ind på siderne fx word-document og et photoshop billede. Jeg gør følgene:
Går under filer og siger open og dobbeltklikker på filen jeg gerne vil have ind på min side i indesign. Da der kommer denne besked op:
"Cannot open the file <filename>. Adobe InDesign may not support the file format,
a plug-in that supports the file format may be missing,
or the file may be open in another application."

går udfra at jeg så skal installere dette plugin- men hvilket og hvordan finder jeg det?? Eller der en anden løsning på dette problem?? Tusind tak til jer som har lyst til at investere i mit lille problem.. Mvh Kristoffer
Avatar billede hmanback Nybegynder
14. juli 2009 - 16:45 #1
Jeg er ikke guru i inDesign, men prøv under "filer" og vælg "place" i stedet for "open".
Avatar billede kardinalen Novice
14. juli 2009 - 17:14 #2
Du skal bruge place for at indsætte fra f.eks. word, InDesign kan ikke åbne en fil fra word, men kan godt indsætte teksten derfra.
Avatar billede kfrey Nybegynder
14. juli 2009 - 18:12 #3
Hmanback tusind tak for dit hurtige svar- har prøvet at bruge Place som du og kardinalen har foreslået og der ser ud til at virke!!! Igen tusind tak for jeres hurtige svar herinde- sande eksperte må man sige ;o) god aften til jer begge
mvh Kristoffer

Det ser ud til at man kun kan give en af jer point- troede jeg kunne give jer begge 30 point.. Det fortjener i!! Men jeg er som sagt ny og er ikke helt inde hvordan jeg kan fordele point... håber i bære over med mig.
Mvh Kristoffer