Avatar billede strandfelt Nybegynder
14. juli 2009 - 15:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Min stationære starter ikke op

Hej. Jeg har et problem med min stationære computer.

Når jeg tænder den, virker det som en normal opstart, indtil den når til mit DVD-drev. Det lyser kort, siger en lyd, og så starter den lille cyklus forfra. Igen og igen.

Der kommer intet billede på skærmen.

Hvad mener I, jeg bør gøre? Starte PC'en med drevet afkoblet?
Avatar billede mrgumble Nybegynder
14. juli 2009 - 15:23 #1
Ja.
Prøv at koble drevet fra.
Ellers prøv først, med at kigge i BIOS og check rækkefølgen af boot-devices. Her kan du med fordel sætte harddisken først, så computeren ikke tjekker for boot-discs i DVD-drevet. Men hvis du ikke kan få noget billede på skærmen og har trykket på del-knappen o.lign. panisk under opstart uden resultat, så koble drevet fra. :)
Avatar billede off-line Nybegynder
14. juli 2009 - 16:10 #2
Ellers prøv det her:
Bootup på winCDén. Når du bliver spurgt om, hvad du vil gøre, installere eller
reparere, vælger du at trykke på bogstavet "R" så kommer du ind i konsollen.
Her skal du vælge hvad du vil åbne, og du trykker på 1.tallet. Du bliver så
spurgt om pasword. Hvis du ikke bruger noget, trykker du bare på enter.
Nu kan du så skrive, og skriver chkdsk /p /r  læg mærke til mellemrummet ved
skråstregen. Derefter trykker du enter. Når undersøgelsen er færdig, skriver
du exit, og trykker enter.
Avatar billede strandfelt Nybegynder
27. august 2009 - 18:29 #3
Smid et svar, mrgumble. :)
Avatar billede mrgumble Nybegynder
02. september 2009 - 13:33 #4
Øh... pas?