Avatar billede ham75 Praktikant
14. juli 2009 - 13:23 Der er 1 kommentar

Acer Veriton M670G til videoredigering?

Jeg overvejer at købe denne PC med bl.a.: (ca.4900kr)

Intel core2quad
4GB DDR3 ram
320gb harddisk
nVideo GeForce G100 512mb
Intel Q45 express mainboard
Vista / XP downgrade

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=504144

Den skal bruges til amatør videoredigering, samt almindeligt hjemmebrug. Jeg har nogle spørgsmål/kommentarer:

1. Jeg køber ekstra harddiske til videolagring, så den indbyggede 320gb er kun til windows og programmer.
2. Grafikkortet: er det ok?
3. Jeg har læst mig til at main/mother-board er en ofte overset faktor! Er dette mainboard ok?
4. Der står at der er 3 ledige 3,5" interne slots. Kan jeg sætte 3 ekstra harddiske i? Jeg tænker om der er plads til kablerne på motherboardet? Kan motherboardet køre RAID?
5. Vista er installeret, men der står XP downgrade. Betyder dette at XP følger med? Jeg vil hellere køre XP.
6. Jeg er klar over at jeg ikke får en top PC til video-redigering for disse penge, men er den ok til prisen? Andre foreslag modtages selvfølgelig gerne (max 5500kr).
7. Hvis I har andre foreslag, skal det være et færdigt produkt, da jeg ikke har så gode erfaringer med byg-selv :-)

Puha, det blev lidt flere spørgsmål end jeg planlagde, men håber at få lidt input :-)
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2009 - 13:31 #1
5. Vista er installeret, men der står XP downgrade. Betyder dette at XP følger med?. Ja.