Avatar billede dennish Nybegynder
13. juli 2009 - 22:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Populering af selectboks via jdbc opslag (mange elementer)

Hejsa jeg har en select boks jeg skal populere. Lige pt. henter jeg cirka 10.000 - 20.000 elementer via en SELECT statement via jdbc. Når jeg i Internet explorer prøver at populereliste  staller Internet Explorer. Er der nogen der har en ide/et andet foreslag til hvordan jeg løser ovenstående problem(gerne kode eller link til hvordan man kan løse problematikken). Jeg ved at jeg kan benytte mig at autocomplete, men jeg tænker på noget a la af katagoriopdele mine elementer eller tage en delmængde af gangen.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
14. juli 2009 - 02:34 #1
Da du ikke har skrevet hvad det er for elementer, vil jeg komme med et generelt forslag.

Hvis det f.eks. er ord osv (bil, kat, hund, hus) kan du filtrere efter forbogstavet i ordet.

Eksempel:

Du har en dropdown:
A
B
C
D
...osv...

Du vælger bogstavet "H", som så viser ordene "hund" og "hus".

Så.. find ud af hvordan dine elementer kan deles op, og lav et lignede system..
Avatar billede arne_v Ekspert
14. juli 2009 - 03:56 #2
Det tager lang tid at hente så mange rækker op af databasen.

Det tager lang tid at hente en så stor side over nettet.

Det tager lang tid for browseren at rendere en så stor side.

Det tager lang tid.

Derudover vil jeg mene at den også er rivende gal med usuability. Hvem fanden vil side og vælge fra en select box med 10000-20000 muligheder.

Logikken skal redesignes.

Måske 26 links til A..Z og så en combo box på den valgte side.

Måske først en combo box med 26 valg A..Z og så en combobox nummer to.

Måske en text box med auto complete.

Flere muligheder.
Avatar billede dennish Nybegynder
14. juli 2009 - 10:47 #3
arne, thesurfer>> tak for svar. I har egentlig bekræftiget mig i det jeg selv har gået og tænkt. Nemlig at det er fuldstændigt håbløst med en select boks med 20.000 elementer både performance og usability. Tak for jeres kommentarer jeg har fået noget at tænke over :-)
Avatar billede dennish Nybegynder
04. august 2009 - 11:47 #4
smider i ikke et svar ?
Avatar billede arne_v Ekspert
04. august 2009 - 15:00 #5
svar