Avatar billede zydy Nybegynder
13. juli 2009 - 11:20 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Ventrilo port forwarding på Netscreen 5gt

Hejsa..

Titlen siger meget om mit problem, har en server der gerne skulle køre ventrilo-server.
Så har jeg som så mange andre applikationer, på min 5gt, lavet en port forwarding, vha. en custom service med port 3784(har prøvet både TCP og UDP)
Lavet en VIP til min server.
Til sidst har jeg oprettet en policy der laver adgang fra ANY til VIP(min server).
Stadig vil klienterne ikke oprette forbindelse..(de står bare og hænger indtil ham klikker disconnect igen)

Er der nogen der har prøvet lignende, eller måske kender svaret?

På forhånd tak
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
13. juli 2009 - 11:27 #1
har du prøvet at få forbindelse til din ventrilo server fra dit lokalnetværk?

Er du sikker på at det er samme version?
1 passer ikke med 2 og 3
2 passer ikke med 1 og 3
3 passer ikke med 1 og 2

Går ud fra at du har prøvet at genstarte server og router/firewall?
Avatar billede zydy Nybegynder
13. juli 2009 - 12:44 #2
Jeps lokalt kan jeg godt få forbindelse..
Så problemet er isoleret på routeren.
Og ja genstart er også udført
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
13. juli 2009 - 12:49 #3
og version?
Avatar billede zydy Nybegynder
13. juli 2009 - 12:51 #4
Server versionen er: 3.0.3
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
13. juli 2009 - 13:07 #5
og din bruger?
Avatar billede zydy Nybegynder
13. juli 2009 - 13:10 #6
Har prøvet med forskellige..

Nu er jeg ikke lige der hjemme. Men den jeg prøver med remote er 3.0.5

domænet hedder zydy.dk hvis du vil teste

Har jeg ret hvis jeg siger at man bare skal have 3.x for at få forbindelse?
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
13. juli 2009 - 13:16 #7
ja, burde være 3.x
Avatar billede zydy Nybegynder
13. juli 2009 - 15:07 #8
er der andre ting du/i skal vide for at komme problemet nærmere?
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
13. juli 2009 - 15:21 #9
har du husket at give din server (VIP) adgang ud til dine clienter (ANY) ?
Avatar billede zydy Nybegynder
13. juli 2009 - 15:44 #10
Nej dette burde ikke være nødvendigt, hvis sessionen startes udefra(klienterne), for den(serveren) også lov til at svare tilbage.
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
13. juli 2009 - 15:50 #11
Ja - men nogle firewalls er underlige - og kender ikke din specifikt.

Så for at starte forfra.

Du har sat serveren op til at svare på port 3784, på ip x.x.x.x
Du har testet dette internt på netværket, og det virker.
Du har oprettet en portforward af port 3784 (TCP og UDP) til ip x.x.x.x
Du har åbnet et hul i firewall'en til ip x.x.x.x
Du har testet dette eksternt fra, og det virker ikke!

Du har kontrolleret at både server og client har kombatible versioner?
Du har genstartet server og firewall/router?
Du har dobbelt tjekket porte i både firewall, server og client?
Du har prøvet at gennemse opsætningen i firewallen i forhold til tidligere portforwards?
Du har slået lokale firewalls fra på serveren (windows firewall AFVISER ekstern trafik, men ikke nødvendigvis intern trafik)?
Avatar billede zydy Nybegynder
13. juli 2009 - 16:01 #12
:O nu siger du både TCP og UDP.. den må jeg lige prøve at kigge på..
Bruger ventrilo begge protocoller?
Avatar billede zydy Nybegynder
03. august 2009 - 10:29 #13
Undskyld jeg ikke lige har skrevet, men har prøvet med begge protocoller. Synes jeg har gjort hvad jeg kunne med det..
Har på fornemmelsen at routeren blokerer for denne type trafik.
Kan det have noget på sig?
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
03. august 2009 - 19:58 #14
hmm, har jeg hørt om det, men aldrig set det :-)
Avatar billede zydy Nybegynder
27. juli 2012 - 09:48 #15
lukkes. Mener ikke jeg nogensinde fandt en løsning.