Avatar billede woller Nybegynder
13. juli 2009 - 10:17 Der er 16 kommentarer

Hjælp med formatering /dataredning

Hej,

har en computer som jeg har lovet at reparere som jeg er meget tæt på at smide ud af vinduet efterhånden...

det startede med at den skulle af et domæne hvor ejeren selv prøvede men ikke havde noget pass til sin gamle bruger -,-

så jeg havde ingen måde at logge ind i windows på, så brugte en cd som nulstiller passwords i win xp. Da jeg havde gjort det og startet den op stod der ntldr missing. prøvede at reparere med xp cd men virkede ikke.

derfor gik jeg over til live cd og format, men da jeg kom ind i linux sagde den at ntfs drevet stadig var mountet til windows så den ikke kunne tilgå drevet og da windows mangler ntldr kan jeg ikke få frigjort drevet.

så jeg tog harddisken ud og satte den til min egen computer som valgte at brænde af da jeg startede den op med den harddisk i.

så besluttede jeg mig for at skide højt og flot på de data og bare formatere den skide computer men windows cden har ingen drivers til den harddisk så kan ikke formatere den

HJÆLP

MVH
Woller - den desperate
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2009 - 10:32 #1
Mage til gang vrøvl er næppe tidligere set på eksperten, hvis du seriøst mangler hjælp så kog problemet ned til det som virkelig er galt så skal jeg forsøge at hjælpe
Avatar billede woller Nybegynder
13. juli 2009 - 10:34 #2
computer uden ntldr.
data reddes hvis muligt.
ntldr kan ikke gendannes.
ingen brugbar windows disk til maskinen.
bedre?
13. juli 2009 - 10:40 #3
(Velkommen til SATA HD 'helvedet')
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2009 - 10:55 #4
Prima!! Hvilken Live-cd bruger du ??
Avatar billede woller Nybegynder
13. juli 2009 - 11:03 #5
ubuntu 8.04.1
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2009 - 11:11 #6
Nu kender jeg ikke meget til ubuntu så jeg vil foreslå dig at starte med at downloade og brænde www.helgec.dk/insert.iso (61 mb.) boot op på cdèn og meld så tilbage
Avatar billede off-line Nybegynder
13. juli 2009 - 12:43 #7
Det her er underholdende, det vil jeg gerne følge med i *G*
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2009 - 13:26 #8
"det vil jeg gerne følge med i *G* "
Ja men så er det da bare med at hænge på og håbe på at spørger på et tidspkt. er færdig med at sove til middag
Avatar billede off-line Nybegynder
13. juli 2009 - 13:48 #9
En lille lur skulle ellers være godt for at klare tankerne. Så vi
får se:)
Avatar billede woller Nybegynder
13. juli 2009 - 14:42 #10
heh sidder på en meget langsom forbindelse så gik i gang med at rydde op mens jeg ventede på den hentede den.
har lige brændt den ud nu og skal til at boote den :)
Avatar billede woller Nybegynder
13. juli 2009 - 14:58 #11
men skal på arbejde nu her så kan først kigge på det igen i aften
Avatar billede off-line Nybegynder
15. juli 2009 - 12:06 #12
Nå jeg kan vist godt afmelde den tråd her. Den blev ikke så
underholdende, som jeg havde forestillet mig.
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2009 - 12:27 #13
Hvad mener du ?? er du ikke pensionist med ubegrænset tid til at vente på at de unge mennesker kan afse tid til at blive hjulpet
Avatar billede off-line Nybegynder
15. juli 2009 - 12:44 #14
Jeg har aldrig tid til at kede mig, og spørgere, som ikke gider
følge op på deres eget spørgsmål, finder jeg virkelig kedelige.
Men der kommer måske en respons fra spørger en af dagene, og så
forventer han selvfølgelig at du står standby.
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2009 - 13:09 #15
Avatar billede off-line Nybegynder
15. juli 2009 - 15:05 #16
Tak for teaterbiletten! Som udenforstående er den ret sjov:)
Du må på den igen*G*