Avatar billede ibhuck Nybegynder
09. juli 2009 - 16:12 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Internet Explorer 8 og problemer med e-mails

Hej,
Efter at have installeret ie8 på min PC får jeg returneret alle e-mails, jeg sender til en addresse xxx@mail.dk med følgende beskrivelse: 'While talking to fpo.mail.dk:
              DATA
              421 Message rejected'
Jeg bruger Windows XP home med aut updat fra Microsoft, samt Outlook Express.
Er der nogen, der har en forklaring - eller bedre- en løsning på denne, for mig, mystiske ting?
Ibhuck
Avatar billede richardjensen Seniormester
09. juli 2009 - 17:16 #1
'While talking to fpo.mail.dk DATA 421 Message rejected'
Lyder besynderligt, og selv om jeg kører akkurat samme softw,kan jeg kun give et ukvalificeret gæt. Her kører det ok. Min første mistanke var virus eller fejl i din opsætning,men det har du nok selv kontrolleret.
"While talking to" leder tanken hen på en blokeret (tlf)-linie, - men hvad er fpo for en mærkelig størrelse ?
Får du ALLE e-mails retur,eller er det bestemte adr. som afvises ?
Avatar billede b-and Novice
09. juli 2009 - 17:23 #2
Prøv og luk alle vinduer ned og fjern så IE8 igen…

Genstart

Se om det løser dit problem.
Avatar billede ibhuck Nybegynder
09. juli 2009 - 19:25 #3
Alt andet fungerer som normalt. Dvs jeg kan modtage mails fra xxx@mail.dk, kan sende og modtage fra alle andre mail addresser.
Avatar billede ibhuck Nybegynder
09. juli 2009 - 19:29 #4
Ja, jeg har selv haft samme tanke, men da jeg har aut updat på min XP, bliver ie8 vel IGEN installeret automatisk?
Avatar billede b-and Novice
09. juli 2009 - 19:35 #5
Fjerner du IE8 - og problemet er løst, så kendes årsagen - og så kan tilbuddet om opdateringen slås fra…
Avatar billede ibhuck Nybegynder
09. juli 2009 - 20:07 #6
Ja, det kunne måske være løsningen - og du skal have tusind tak for din deltagelse i mine 'IT-problemer'
Avatar billede vejmand Juniormester
09. juli 2009 - 21:25 #7
ibhuck >> Husk at sende egne indlæg som "Kommentar" og ikke som "Svar".
"Svar" er tiltænkt løsningen, så der kan tildeles point som tak for hjælpen.  :-)
Avatar billede ibhuck Nybegynder
07. august 2009 - 19:44 #8
Jeg sender nu dette som svar alligevel, fordi hele problemet er nu løst. Det drejede sig ikke om problemer med IE8, men uoverensstemmelser mellem TDC og P&T, Luxembourg, hvor jeg bor og har min mail adresse (xxx@pt.lu). Sagen er den, at P&T, Lux, i relation til e-mail identification, gav samme IP nr (292.474.....) til en gruppe af kunder. En enkel PC med virus i gruppen var nok til at alle andre i samme gruppe var blokeret! Senere blokkerede TDC så (med rette eller urette) for alle mails, x@pt.lu. TDC og P&T, Lux er nu kommet overens, så alt er ved det 'gamle'. At det skete samtidig med, at jeg installerede IE8 var et tilfælde.
Et eksempel på, at man bruger timer på at løse problemer, som så viser sig at være uoverensstemmelser mellem to udbydere.
Avatar billede vejmand Juniormester
08. august 2009 - 02:35 #9
ibhuck >> Det er helt fint at du sender som "Svar" når du selv har løst problemet.
Husk at acceptere dit eget svar, så er spørgsmålet lukket korrekt.  :-)