Avatar billede madsen_g Nybegynder
09. juli 2009 - 14:26 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Brugt 8800 GTS eller nyt 9800 GT

Hej alle eksperter

Mit grafikkort er brændt af. Har så lånt et Geforce 8800 GTS af en kammerat, for at se om det var det. Det var det.

Mit spørgsmål er så om det er dumt at købe hans brugte 8800 GTS eller om jeg skal købe et nyt 9800 GT?

Min maskine er ved at være gammel. 2 GB ram og en E6600, så jeg vil ikke have noget overkill. Skal kun bruges til at game Counter-Strike: Source med og alm. word, excel, autocad.

1: Hvilket af de 2 kort er bedst/hurtigst?
2: Hvilket bruger mest strøm? Tror kun min strømforsyning er 350 W, så det kan også være et problem.
3: Hvad må man give for et brugt 8800 GTS, når et nyt 9800 GT koster ca. 700,-?

Og sidste spørgsmål. Kan det passe at nogle af mine USB-porte ikke virker, hvis grafikkortet bruger for meget strøm iht. strømforsyning.

Med venlig hilsen

Mads
Avatar billede stasiu Nybegynder
09. juli 2009 - 15:32 #1
Hvis du kun har 350W så skal du sikkert til at skifte strømforsygning, hvis du vil bruge 9800 - jeg har et 9800GX2 og der suger den bare størm, jeg skulle selv til skifte til 800W.
Hvis du ikke vil bruge det til andet end office work og så lidt sounter-strike, så vil jeg klart anbefale at købe det grafikkort fra din kammarat. Selvom 9800 har sikkert mere ram og er lidt hurtigere i Hz, så er det måske ikke en investering til netop dine krav.

Tror at 300dkk vil være ok pris for 8800GTS.
Avatar billede puno Nybegynder
09. juli 2009 - 20:07 #2
ja hvis det bare er til css så køb 8800 for så er der ingen grund til 9800