Avatar billede lasse182 Nybegynder
08. juli 2009 - 17:38 Der er 14 kommentarer

Afinstallere program fuldstændigt!

Hej,

Jeg har et program hvor jeg gerne vil ha' fjernet alt inkl. registry keys.. Jeg har fundet et par programmer som skulle kunne klare det, men problemet er at det installerede program ikke findes i Add/Remove app., og den dukker dermed heller ikke op i listen i eksempelvis Revo Uninstaller..

Er der en nem løsning på dette så jeg kan få fjernet alt dette program ligger på min com?
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2009 - 17:40 #1
Hvilket program ? hvilken Windows-version ?
Avatar billede nissen2630 Novice
08. juli 2009 - 17:46 #2
CCleaner fjerner alle ikke benyttede elementer på maskinen og i reg. basen. :
http://www.ccleaner.com/
Avatar billede lasse182 Nybegynder
08. juli 2009 - 17:53 #3
Det er et program der hedder sitngo wizard..

Kører windows XP..
08. juli 2009 - 18:03 #4
Avatar billede off-line Nybegynder
08. juli 2009 - 18:09 #5
Her er en gratis uninstaller, som er effektiv. Rovo uninstaller.
http://www.revouninstaller.com/index.html

nissen 2630 - ccleaner er da vist kun en crap fjerner, men rydder
ikke op i reg. basen. c står for crap. Og Comodo system cleaner er
bedre til det. Og den har også en reg. cleaner.
http://system-cleaner.comodo.com/
Avatar billede lasse182 Nybegynder
08. juli 2009 - 18:13 #6
Har prøvet Revo, det er præcis det jeg søger, men problemet er at programmet af en eller anden grund ikke dukker op i listen..
Avatar billede off-line Nybegynder
08. juli 2009 - 18:25 #7
Hvis du går ind under "Kør" og skriver "regedit" er der under
Rediger, en søgefunktion. Men det ved du måske allerede?
Avatar billede off-line Nybegynder
08. juli 2009 - 18:30 #8
Hvad er det for et program? Der er kun den løsning, at finde
programmet, for så længe det er intakt, vil renseprogrammer jo
ikke fjerne noget.
Avatar billede nissen2630 Novice
08. juli 2009 - 19:06 #9
off-line..CCleaner rydder da pænt op i reg. basen hvis man ønsker det.
Avatar billede off-line Nybegynder
08. juli 2009 - 19:22 #10
Så er den bedre end hvad jeg har læst om den. Ikke at den
er dårlig, men den er bare ikke er så effektiv, som f.eks
Comodo og andre. Men tager jeg fejl, er det jo kun godt:)
Avatar billede lasse182 Nybegynder
08. juli 2009 - 19:30 #11
Det jeg havde forestillet mig var et program der overvågede installation og dermed kunne se hvor der blev installeret noget, og så bagefter fjerner det hele..

Den laver en helt masse reg filer, så tager for lang tid at delete dem manuelt..
Avatar billede ptj_11 Forsker
08. juli 2009 - 21:32 #12
Der Der er lige et problem med sådant et program. Det fungerer normalt ved at tage et billede af din installation inden du installerer et program, og dernæst et nyt billede efter installationen.
Da du jo allerede har programmet installeret, så vil de 2 billeder være stort set ens, og uninstalleren vil derfor ikke kunne afinstallere noget.
Som jeg ser det, så har du 3 muligheder:
1. Installer programmet igen, og håb på, at det registrerer sig i "Tilføj/Fjern", hvorefter du vilk være i stand til at afinstallere på normal vis.
2. Undersøge om der ligger en uninstall.exe i programmappen.
3. Den manuelle rensning af reg.db
/ptj_11
Avatar billede lasse182 Nybegynder
08. juli 2009 - 21:37 #13
Okay.. Tak for svarene..

Smid et svar ptj_11 så får du pointene..
09. juli 2009 - 08:16 #14
(Men prøv CCleaner trixet alligevel...)