Avatar billede sargon Nybegynder
10. juli 2001 - 18:00 Der er 8 kommentarer og
4 løsninger

Forsat: Harddiske 80 GB

Er det bedere at købe 2 40 GB harddiske er det lettere eller hvad syntes i om den ide er en god eller hvad ;o)
Avatar billede bbs Nybegynder
10. juli 2001 - 18:03 #1
Jeg mener klart at det er bedst med 2 40 GB.

De er billigere, og det er altså en del hurtigere med 2 diske end med en, mener jeg.

Vær sikker på at dit bundkort kan klare 80 GB (en harddisk).

Har nemlig hørt rygter om at ikke alle bundkort kan klare det.

Jeg ville købe 2 40 GB IBM Harddiske, 7200 RPM. De koster vidst 1100 pr. stk.

IBM er også de førende på Harddisk markedet.
Avatar billede tommyf Nybegynder
10. juli 2001 - 18:03 #2
Kan man installere mere end to harddiske? Hvis ikke så har du jo fyldt computeren op hvis du vælger at købe 2 40gb.....
Avatar billede bbs Nybegynder
10. juli 2001 - 18:07 #3
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1374588025

Den mest populære disk i Danmark.
Koster lidt over 1240 kr. men er en virkelig god disk!
Avatar billede tscholz Nybegynder
10. juli 2001 - 18:07 #4
Det kan godt være det er billigere end 80 GB, og faktisk må jeg sige at varme mæssigt kan det også godt betale sig. Min 60 GB bliver meget varm, og det har jeg hørt at de fleste store gør, mens alle mindre såsom 40 ikke bliver specielt varme.
Ok, varme gør ikke så meget, men de er med til at hæve temperaturen i hele computeren.

Det mest negative er at man kan blive nød til at putte en ekstra controller i for at få mere end 2-3 harddiske.

Jeg har valgt indtil videre at holde mig til maks. 40 GB, man får mest for pengene syntes jeg.
Man kan få en 40 for omkring 1000, mens en 60 koster omkring de 2000... Stor stining for små 20 GB.
Avatar billede bbs Nybegynder
10. juli 2001 - 18:09 #5
tommyf->
Det er meget forskelligt fra bundkort til bundkort.
Jeg vil dog til enhver til sige at det er bedre med 2 40 GB harddiske ... !
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
10. juli 2001 - 18:10 #6
det med en ny controller
det kommer jo an på hvilket bundkort man har :)
fx asus a7v har jo plads til 8 enheder

jeg ville helt klart tage 2x 40 gbs
Avatar billede bbs Nybegynder
10. juli 2001 - 18:12 #7
tscholz->
Du kunne jo få fat i en kabinet-køler (Har jeg hørt).
Den kan vidst få temp. i dit kabinet ned med 10 C.

Ved ikke om det passer, eller om en af mine ICQ-cammyer er en løgner ;)
Avatar billede tscholz Nybegynder
10. juli 2001 - 18:41 #8
bbs:
Du har helt ret :) Men jeg vil helst slippe for at stoppe for mange kølere ind i mit kabinet. Jeg har en kabinet køler (foruden den som er i strømforsyningen), og den hjælper meget. Men jeg har det generelt ikke så godt med at jeg kan brænde mig når jeg røre ved min 60 GB efter den har kørt en time. Syntes jeg er liiiiige over grænsen :)
Avatar billede milohat Nybegynder
11. juli 2001 - 00:32 #9
Jeg har lige købt 2 af maxtors 81,9gb og sat dem i raid stripe på mit A7V, og det kører bare derudaf, jeg overvejede også at købe 4x40gb, men det ville så være også give dobbelt så meget strømforbrug, dobbelt så meget varme, tage 2 extra pladser på min controller, så jeg valgte altså 2 81,9er, og til lagerplads er betyder det vel ikke så fandens meget om det er 5400RPM eller 7200RPM, og da slet ikke når han bare skal have film på dem!
Avatar billede blue_snow Nybegynder
12. juli 2001 - 22:02 #10
du skal huske at hardisk høre på ide \"porte\" og normal kan der kun være 4 enheder på ad gangen
fx 2xcd dreve 2x har du ls120 så er der nok et problem. hardisk under 32 gb køre med et vist antal tal i hardiske over 32 gb er der tilføjet flere \"tal\" for ikke at gentageg nogle der for siger de sig selv at det tager noget af hastigheden på pc her er en god hardisk: IBM 60GXP 40GB. 7200 RPM.  1.243 kr,- www.midtdata.dk
3 kr dyre en den billigste forhandler (inkl fragt)

Avatar billede sargon Nybegynder
14. oktober 2001 - 10:20 #11
OKI allesammen
Avatar billede bbs Nybegynder
14. oktober 2001 - 19:06 #12
Takker for points :)