Avatar billede longhi Nybegynder
05. juli 2009 - 12:46 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

problem med startop af WindowsXP servicepack 3

Hej Experter.

Jeg har for få dage siden fået en virus på min computer (Toshiba satelite 100)

Jeg har på flere måder forsøgt at fjerne det. og min kæreste har prøvet det han viste (da han i sin tid har læst til datamatiker, ved lidt om skidtet) Man kan ikke lave systemgendannelse(der sker simpelthen bare ikke noget når man trykker næste efter man har valgt dato, samt kan man ikke gå tilbage i mdr), det er umuligt at slette virusfilerne, da de gendanner sigselv lige efter igen.
Den kan ikke komme på nettet i fejlsikker tilstand.

og nu når jeg starter op, så kommer der en blå skærm med noget text der er umulig at læse hvad der står, men det starter med, "der er fundet en fejl, -bla bla"

og så er det jeg ville høre om nogen her ved, om det er abolut nødvændig at formatere, da jeg virkelig nødig vil gøre dette.

håber det er nok, for at I kan hjælpe mig.

kan starte i kommandoprompt, men kan bare ikke huske hvilke filer man skal gendanne.
Avatar billede Jensen DK Novice
05. juli 2009 - 13:12 #1
Avatar billede longhi Nybegynder
05. juli 2009 - 13:17 #2
Jah det er den samme! I know. men ville ha givet nogle flere point, men kunne ikke slettet indlæget =/
derfor laved jeg et nyt...
Avatar billede claes57 Ekspert
05. juli 2009 - 14:26 #3
jeg ville bruge
1) en linux-livecd, og fjerne recovery-filer (de er også inficeret).
2) koble disken via usb til en anden pc, og lade den scanne og fjerne vira. Med fx http://sandberg.dk/product.aspx?id=133-43 kan du koble alle nyere typer diske til en pc via usb - ret smart at have liggende.

Det kræver selvfølgelig at du/kæresten vil tage disken ud af din maskine.
Avatar billede Jensen DK Novice
06. juli 2009 - 06:17 #4
Hent og installér CCleaner http://www.ccleaner.com/  og en manual her. http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den, det er en værktøjs linie som du sikkert  ikke har brug for.
Lad programmer foretage en oprydning i rens og registrer, og lad den slette det den finder.

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen, du kan sende den ind til gennemsyn.

Når Malware er færdig, så kør lige en tur mere med CCleaner, så vi kan få det sidste slettet.
Lad programmer foretage en oprydning i rens og registrer, og lad den slette det den finder.

Hent  HiJackThis og lad den foretage en skanning, og send loggen ind til gennemsyn.
Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe
Avatar billede Jensen DK Novice
12. juli 2009 - 06:40 #5
Avatar billede longhi Nybegynder
19. juli 2009 - 12:01 #6
Problemet er bare jeg ikke kan komme på nettet og hente disse filer. men tog den lette løsning og formaterede
Avatar billede longhi Nybegynder
19. juli 2009 - 12:17 #7
format c: