Avatar billede Buttman27 Nybegynder
02. juli 2009 - 19:26 Der er 9 kommentarer

Bærbar problemer

Hey

Jeg har en Mybook M16 der ikke vil starte. Når jeg tænder den kommer der lys i alle lamper men intet på skærmen. Det lyder lidt som om harddisken ikke reagerer og der er heller ikke lys i HD lampen. Hvis det er den der er stået af burde den normale opstartsbillede så stadig ikke komme frem? Forsøger jeg at starte computeren uden fast strøm, altså kun med batteriet slukker den efter 10 sek.
Nogen der har nogle idéer til hvordan jeg fejlfinder på den??
Avatar billede Buttman27 Nybegynder
02. juli 2009 - 19:31 #1
Bare sådan lige en bemærkning. Problemet opstod efter at computeren havde stået tændt og var løbet tør for strøm. Derefter kunne den ikke starte. Den lavede intet da den løb tør. Ingen programmer kørte
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2009 - 20:23 #2
Avatar billede Buttman27 Nybegynder
02. juli 2009 - 20:39 #3
Takker.. det virkede desværre ikke.. Nu er det iøvrigt også som at jeg ikke kan lade batteriet. Der har hele tiden været lys i ladalampen når jeg satte strøm til men det er der ikke længere. Nå men ifølge siden du linkede til så kan det have noget at gøre med dvaletilstand, og min pc er netop gået død efter dvale. Kan man resette bios på en bærbar, eller??
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2009 - 20:53 #4
"Kan man resette bios på en bærbar, eller?? " Når du slet ikke kan få liv i dyret er der jo kun batteriet tilbage og det er ofte loddet på, sååå
Men måske kommer der en notesbook-mand forbi senere i aften
Avatar billede Buttman27 Nybegynder
02. juli 2009 - 21:00 #5
Altså jeg kan jo godt få liv i dyret. Der kommer bare ikke andet end sort skærm.. Men ellers lader alt andet til at fungere
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2009 - 21:06 #6
"Men ellers lader alt andet til at fungere " Det er du vel ikke sikker på, har du prøvet med en xtern skærm
Avatar billede Buttman27 Nybegynder
03. juli 2009 - 10:25 #7
Ja det har jeg.. Som sagt er jeg i tvivl om harddisken.. det siger nogle lyde det første slund men derefter sker der intet. Men jeg synes bare der stadig burde komme noget på skærmen hvis det kun var harddisken
Avatar billede Nicolaihansen1992 Nybegynder
03. juli 2009 - 13:06 #8
Jeg har samme problem som buffman.. da jeg slukkede den i nat klappede jeg bare skærmen i så den går i dvale og så da jeg åbnede den idag gik den ud og nu kan jeg ikke starte den
Avatar billede Buttman27 Nybegynder
03. juli 2009 - 22:53 #9
Jeg løste problemet.. Jeg fjernede det batteri der sidder i bundkortet og satte det i igen og nu virker det igen. Dog er windows installationen ødelagt, men en genistallering er til at overleve