Avatar billede grippen Nybegynder
02. juli 2009 - 02:08 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Andre metoder end norton ghost?

Hey eksperter.

Jeg står og skal have en ny harddisk til min server, da jeg ikke længere stoler på den som sidder i nu.
Derfor skal jeg have en komplet backup af OS + indhold (kun C drev). Derfor sagde folk "Norton Ghost", jeps, men det koster det vide ud af øjne for et image, som jeg kun skal bruge. Så kender i andre metoder?
Avatar billede azerty Juniormester
02. juli 2009 - 03:09 #1
Ja, men den koster også: Acronis True Image Home
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2009 - 04:11 #2
Avatar billede nissen2630 Novice
02. juli 2009 - 09:22 #3
Du kan bruge DriveXML og en BartPE Boot Key..Begge gratis
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2009 - 09:25 #4
Eller du kan bruge enhver Linux live-cd
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2009 - 10:27 #5
http://www.acronis.com/

Ikke gratis men vist nok en prøveversion på 30 dage.

Brugte tidligere Ghost, men gik over til Acronis og har bestemt mig for ikke at have Windows på en PC uden Acronis
Avatar billede grippen Nybegynder
02. juli 2009 - 11:25 #6
Mange tak for jeres svar :)
Ved ikke lige hvordan points'ne skal fordeles da jeg vil prøve at tjekke alle programmerne ud.

Så hvis i alle bare smider et svar :) ?
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2009 - 17:50 #7
Jeg springer over, da mit forslag ikke var et gratisprogram
Avatar billede nissen2630 Novice
02. juli 2009 - 18:31 #8
Springer også over
Avatar billede azerty Juniormester
03. juli 2009 - 12:30 #9
Heller ikke noget til mig.

Jeg erklærer mig i øvrigt enig med samsonjens: Jeg har et kraftigt nLite't Windows XP, hvor bl.a. System Restore er udeladt. I stedet bruger jeg et 100% rent Acronis-image, når jeg vil "restore" XP.
Avatar billede ttn.bonk Nybegynder
04. juli 2009 - 15:10 #10
Som tidligere nævnt kan enhver Linux live CD hjælpe dig. Personlig
bruger jeg både privat og på arbejde System Rescue CD (http://www.sysresccd.org) som virker fantastisk godt og er gratis.

Er du ukendt i Linux verdenen, kræver det dog lidt arbejde at sætte sig ind i det, men du bliver glad for det.

MvhTorben.
Avatar billede grippen Nybegynder
04. juli 2009 - 15:48 #11
Jeg siger tak for alle svarne :)