Avatar billede kotelet Nybegynder
30. juni 2009 - 23:46 Der er 6 kommentarer

Min kaerestes PC er MEGET langsom

Hej Eksperter

Jeg er i Californien og besoege min kaereste, og hendes computer er meget langsom. Jeg mistaenker den for at have mange processer koerende i baggrunden men jeg kan ikke finde dem og afinstallere dem.

Kan nogen hjaelpe mig med at analysere denne hijackthis log? Jeg vil bare have fjernet de vaerste problemer :) Haaber paa jeres hjaelp.

Lidt info; Hendes standard soegemaskine er google. Startside, Yahoo.com, viruspogram: Symantec Endpoint. Hun bruger ikke messenger. Behoever hun spyware doctor?

Andreas

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 2:36:50 PM, on 6/30/2009
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16850)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\WLKeeper.exe
C:\Program Files\Symantec\Symantec Endpoint Protection\Smc.exe
C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\ZcfgSvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSvcHst.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehRecvr.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehSched.exe
c:\program files\mcafee.com\agent\mcdetect.exe
c:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mctskshd.exe
C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
C:\Program Files\Spyware Doctor\pctsAuxs.exe
C:\Program Files\Spyware Doctor\pctsSvc.exe
C:\Program Files\Spyware Doctor\pctsTray.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Program Files\Symantec\Symantec Endpoint Protection\Rtvscan.exe
C:\WINDOWS\ehome\mcrdsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\dllhost.exe
C:\Program Files\Symantec\Symantec Endpoint Protection\SmcGui.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehmsas.exe
C:\WINDOWS\eHome\EHTray.exe
C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe
C:\WINDOWS\system32\wbem\wmiprvse.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.yahoo.com/
O2 - BHO: (no name) - {02478D38-C3F9-4efb-9B51-7695ECA05670} - (no file)
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: DriveLetterAccess - {5CA3D70E-1895-11CF-8E15-001234567890} - C:\WINDOWS\system32\dla\tfswshx.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\5.0.926.3450\swg.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ISTray] "C:\Program Files\Spyware Doctor\pctsTray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~4\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_03\bin\npjpi142_03.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_03\bin\npjpi142_03.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~4\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {CD67F990-D8E9-11d2-98FE-00C0F0318AFE} - (no file)
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O12 - Plugin for .ipp: C:\Program Files\Internet Explorer\Plugins\npimth32.dll
O12 - Plugin for .ipt: C:\Program Files\Internet Explorer\Plugins\npimth32.dll
O15 - Trusted Zone: http://academic.cuesta.edu
O15 - Trusted Zone: http://www.myspace.com
O16 - DPF: {0CCA191D-13A6-4E29-B746-314DEE697D83} (Facebook Photo Uploader 5 Control) - http://upload.facebook.com/controls/2008.10.10_v5.5.8/FacebookPhotoUploader5.cab
O16 - DPF: {48DD0448-9209-4F81-9F6D-D83562940134} (MySpace Uploader Control) - http://lads.myspace.com/upload/MySpaceUploader1005.cab
O16 - DPF: {67DABFBF-D0AB-41FA-9C46-CC0F21721616} (DivXBrowserPlugin Object) - http://download.divx.com/player/DivXBrowserPlugin.cab
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1141145772578
O16 - DPF: {908F3C82-B57E-11D4-BF33-00A0CCE8754B} (TInterActXInstallObject) - http://www.mathxl.com/wizmodules/interact/installers/InterActXInstall.cab
O16 - DPF: {DF780F87-FF2B-4DF8-92D0-73DB16A1543A} (PopCapLoader Object) - http://games.pogo.com/online2/pogo/bejeweled2/popcaploader_v6.cab
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Program Files\Common Files\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSvcHst.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSvcHst.exe
O23 - Service: EvtEng - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
O23 - Service: Google Software Updater (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe (file missing)
O23 - Service: RegSrvc - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
O23 - Service: Spectrum24 Event Monitor (S24EventMonitor) - Intel Corporation  - C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
O23 - Service: PC Tools Auxiliary Service (sdAuxService) - PC Tools - C:\Program Files\Spyware Doctor\pctsAuxs.exe
O23 - Service: PC Tools Security Service (sdCoreService) - PC Tools - C:\Program Files\Spyware Doctor\pctsSvc.exe
O23 - Service: Symantec Management Client (SmcService) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Symantec\Symantec Endpoint Protection\Smc.exe
O23 - Service: Symantec Network Access Control (SNAC) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Symantec\Symantec Endpoint Protection\SNAC.EXE
O23 - Service: Symantec Endpoint Protection (Symantec AntiVirus) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Symantec\Symantec Endpoint Protection\Rtvscan.exe
O23 - Service: WLANKEEPER - Intel® Corporation - C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\WLKeeper.exe

--
End of file - 6849 bytes
01. juli 2009 - 06:40 #1
Under alle omstændigheder så mangler der M$ ServicePack3 + efterfølgende mange opdateringer fra WindowsUpdate !!!

M$ ServicePack3 til XP -> http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=5b33b5a8-5e76-401f-be08-1e1555d4f3d4&displaylang=da

------

Gennemfør denne 'pakke' ->

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

PS: En din Symantec/Norton stadig aktiv/registeret ? Altså ikke 'udløbet' !!!
Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2009 - 07:39 #2
"Under alle omstændigheder så mangler der M$ ServicePack3 " Vil installering af SP3 gøre computeren hurtigere ??
01. juli 2009 - 09:23 #3
Ikke nødvendigvis...
Lapper diverse Sikkerhedshuller mm.

"Jeg ønsker ikke at bruge sikkerhedssele/airback i min bil; kan lige så godt afmontere det da det jo vejer unødvendigt..." - Hmmm...
Avatar billede justrace Novice
01. juli 2009 - 09:51 #4
>"Jeg ønsker ikke at bruge sikker... *GG*
Eller hvorfor købe en ny faldskærm, man kan jo bare vente med at hive i udløseren til 10m over jorden. For hvis den svigter kan men vel klare de sidste 10m? :)
Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2009 - 10:16 #5
Havde sådan set ikke ønsket at starte nogen religionskrig om SP3 fortræffeligheder eller mangel på samme, det var blot et høfligt spørgsmål jeg stillede

""Jeg ønsker ikke at bruge sikkerhedssele/airback i min bil; kan lige så godt afmontere det da det jo vejer unødvendigt..." - Hmmm..2

For at holde os til autobranchen

Kunden!! Min bil har overhovedet ingen kræfter selv den mindste stigning og jeg må geare ned

Mekanikeren!! Jeg tror du må se i øjnene at dit Airbag skal skiftes

Sådan en mekaniker ville sgu ikke blive gammel her på egnen
Avatar billede justrace Novice
01. juli 2009 - 10:32 #6
He he, undskyld men altså bilen, for at sammenligen med pc, er jo elektronisk styret, og hvis airbag'en er defekt, vil bilen ikke kunne klare større belastninger af sikkerhedshensyn. Der er så også en softwarefejl, da den sammenligner belastningen ved bakker med belastningen ved høj fart. :)