Avatar billede ranukel Nybegynder
30. juni 2009 - 22:58 Der er 5 kommentarer

XP eller Server 2003

Jeg har lige bestilt en mindre server som for det meste skal bruges til at gemme opgaver fra vores 12 elevmaskiner og som printserver. Den nuværende server er en almindelig 8år gamel pc med XP, den er ikke lynhurtigt men har ellers kørt upåklageligt. Vores skole har også et Windows 2003 server licens som vi aldrig har brugt, derfor vil jeg hører om det ville være en idé at installere den i stedet for XP?
et krav ville være at vedligeholdese af styresystemet og dens funktioner skal være begrænset da vores tid ikke række til det.
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
30. juni 2009 - 23:09 #1
Det er da dumt ikke at bruge server 03 når man nu har en licens kan sige at server 2003 er meget nem at sætte op...

og xp er heller ikke beregnet til brug som server...
Avatar billede snowball Novice
30. juni 2009 - 23:45 #2
Såfremt du ønsker at alle 12 PC'er på samme tid skal have mulighed for at gemme på "serveren", så kommer det helt af sig selv at du skal benytte Windows Server 2003 på "serveren" for en alm. Windows XP tillader nemlig kun 10 samtidige forbindelser til dens ressourcer.
Avatar billede osdata Nybegynder
01. juli 2009 - 00:04 #3
Når det alligevel skal laves om er der ingen tvivl om at 2003 server er at foretrække.

Ole Stanstrup
O.S. Data
Avatar billede ranukel Nybegynder
01. juli 2009 - 22:29 #4
Findes der nogle gode sider på nettet der kan vise installation, funktioner og muligheder i Windows 2003?
- da jeg kun har arbejdet med XP og Vista, men jeg klar på et forsøg med W 2003.
Avatar billede jkr_bygteq Nybegynder
16. juli 2009 - 10:26 #5
Jeg ved at bla. Handelsskolen i Haderslev, tilbyder/har tilbudt aften kurser henvendt til "nye" system administratorer. Alt afhængigt af hvor i er placeret, kan vi evt. også finde ud af noget en aften eller en lørdag.
Jeg kommer fra 6000 Kolding.