Avatar billede Peter Nissen Nybegynder
30. juni 2009 - 13:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Gratis billedbehandling

Hej alle.

Hvor finder jeg et gratis billedbehandlings-program hvor jeg selv kan sætte antal dpi og også se hvor mange cm billedet fylder i højde og bredde?
Har prøvet med paint, photofiltre, splashup og picasa3, men på disse synes man ikke at kunne se særligt meget. Splashup kunne godt ændre lidt på dpi, men maks op til ca 100.

På forhånd tak
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2009 - 13:33 #1
Du kan prøve Photofiltre
eller Imageready som der hører gratis med når man downloader en prøveversion af Adobe Photoshop CS2.

Jeg vil anbefale Imageready
Avatar billede vejmand Juniormester
30. juni 2009 - 13:49 #2
Avatar billede tjacob Juniormester
30. juni 2009 - 14:34 #3
Eller Gimp: http://www.gimp.org/
Avatar billede Peter Nissen Nybegynder
30. juni 2009 - 15:57 #4
Jeg har prøvet Photofiltre, men denne havde ikke helt de funktioner jeg ledte efter. Irfanview gjorde derimod tricket. Jeg siger ( eller rettere skriver... ) mange tak.

Læg nogle svar ind, så der kan uddeles lidt point.
Avatar billede vejmand Juniormester
30. juni 2009 - 16:43 #5
Velbekomme, svar kommer her.  :-)