Avatar billede laus_s Nybegynder
30. juni 2009 - 11:11 Der er 4 kommentarer

DVD/CD-brænder vil ikke brænde cd'er

Det er ikke længere muligt for mig at brænde cd'er på min computer, der kører med XP - opdateret med alle servicepack, sikkerhedsopdateringer etc. Det har virket tidligere. Jeg har ikke haft brug for at brænde cd'er i et stykke tid, så jeg kan desværre ikke pege på, hvornår eller hvordan fejlen er opstået.

Jeg har 2 brændere: et internt Sony drev (Dvd + cd kompatibelt) og et eksternt LG drev på USB port (også dvd/cd).
Computeren "ser" begge drev og kan læse fra dem. Den kan desuden godt brænde en dvd uden problemer.

Men når jeg vil brænde en cd får jeg i Nero følgende meddelelse, selv om der er en helt frisk cd i drevet:

"Indsæt venligst den disk, der skal skrives på".

Dette er uanset hvilket format, jeg vil brænde i (f.eks. data eller audio).
Jeg har forsøgt med anden software - f.eks. Media Player, som meddeler, at drevet er tomt.

Jeg vil være meget glad for bud på, hvordan dette problem kan løses

Mhv. Laus Sørensen, Prag
Avatar billede soppdk Nybegynder
30. juni 2009 - 12:24 #1
Husker du at vælge CD oppe i toppen.
Der er to muligheder cd eller dvd. den husker altid det sidste.

så hvis den står til dvd vil den spørge efter en skrive hele tiden til du smider en dvd ind.

så check lige om den er sat til cd.
Avatar billede laus_s Nybegynder
30. juni 2009 - 17:16 #2
Tak for dit svar!

Jeg vælger at starte med et cd-projekt - og den plads, jeg får til rådighed til filerne, svarer til en cd.
Desuden vil anden software heller ikke brænde cd'er i drevene.
Så desværre er det ikke løsningen
Avatar billede soppdk Nybegynder
30. juni 2009 - 21:34 #3
Er det samme problem, med de to brænder ?
Avatar billede laus_s Nybegynder
30. juni 2009 - 21:42 #4
Ja - præcist det samme