Avatar billede winde Novice
29. juni 2009 - 22:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Widows XP pro vil ikke starte op

Da jeg slukkede PCen igår aftes var der ikke noget galt, men
her til aften, hvor jeg skulle bruge den, vil den ikke køre mit windows XP.
Den kører i ring, det vil sige jeg får de forskellige valgmuligheder nogenlunde sådan her.

1. Starte i fejlsikret tilstand
2. Starte i fejlsikret tilstand med internet
3. Starte i dos tilstand
4. sidst kendte konfiguration
5. starte windows normalt

Jeg har prøvet alle 5 valgmuligheder uden held, PCen vender
hver gang tilbage til  ovenstående muligheder.

Jeg er rimelig presset, da jeg ikke, dum som jeg er, har taget back up. Jeg mangler hårdt mine e-mail adresser mm.
Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2009 - 22:39 #1
Avatar billede mrtn Nybegynder
29. juni 2009 - 22:43 #2
Prøv at læse dette:
http://www.windowsnetworking.com/articles_tutorials/wxprcons.html

Så kan du forhåbentlig redde data...
Avatar billede netkoen Nybegynder
29. juni 2009 - 23:11 #3
Når den laver det trick er det tit fordi skidtet trænger til en formatering alligevel..

Så skal den alligevel formateres i sidste ende, så smæk XP cd´en og lav en reperation.. Nogen programmer virker måske ikke lige så godt, men så kan du da lave backup af de filer du skal bruge.

Normalt plejer en reperation i hvert fald at virke..
Avatar billede winde Novice
30. juni 2009 - 22:09 #4
Hej med jer
ja jeg prøvede så at lave en reperation via min XP pro cd.
Det gik godt til den kom til 56%, herefter gik den istå.
Jeg trykkede på genstart knappen for at ville prøve en ny
reperation forfra, men nu siger den at der ikke er nogen harddisk at finde.Er der overhovedet noget håb tilbage?
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2009 - 22:13 #5
Hvorfor var det lige du valgte en repair og ikke en chkdsk ??
Avatar billede netkoen Nybegynder
30. juni 2009 - 22:17 #6
Godt lyder det ikke..

Kan du flytte disken over i en anden maskine? Har selv prøvet det samme og hvis hele windows går i står når du prøver at få adgang til disken (bare igennem "Denne Computer"), så er den nok død.
Avatar billede winde Novice
30. juni 2009 - 23:06 #7
Har prøvet at sætte den i en anden maskine.Den finder ikke harddisken.
Avatar billede netkoen Nybegynder
30. juni 2009 - 23:35 #8
Så tror jeg sgu nok den er færdig.. Hvis muligt ville jeg også prøve med en chkdsk, som helgec har foreslået..