Avatar billede ekki Nybegynder
29. juni 2009 - 10:20 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Lyd skratter når computeren bruges samtidig med at der høres musik

Hej!
Endnu et spørgsmål om mine evige problemer med at lyden skratter på min PC, jeg har i rigtig lang tid haft dette problem med at min lyd skratter nogen gange går den helt i lort og der kommer nogle rigtig høje trælse lyde udaf højtaleren.

Jeg ved at problemet har noget at gøre med min grafikkort driver, fordi at hvis man afinstallere den forsvinder skratten
og installere man den igen er skratten tilbage..

Det underlige er at lyden virker fint hvis man ikke rører ved computeren men ligeså snart man scroller/rykker vinduer osv. samtidig med at man hører musik går den helt i selvsving og det lyder forfærdeligt.

Tidligere fik jeg løst problemet ved dog ikke hvordan
men nu har jeg geninstalleret vista og så starter det forfra..

Specs

Graffikkort: Nvidia Geforce 9800 GT
Lydkort: Creative Soundblaster x-fi Xtreme Gamer
Bundkort: Biostar PT890-A7A
Chipset: PT890-8237A

Hjælp hjælp hjælp :(
Avatar billede haverslev Novice
29. juni 2009 - 11:46 #1
Start med at installere chipset driveren, så on-borard Audio osv.
http://www.biostar.com.tw/app/en-us/mb/driver.php?S_ID=103
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
29. juni 2009 - 15:03 #3
Hej..

Prøv at højre klik med musen på lyd ikonet og "afspilning enheder" +
og så skal du lige trykke en gang på den lyd enhed -
dernæst "egenskaber" + "avancerede"

Her kan du lave Bit/Hz om (som du lige selv må prøve dig frem).

Eks. prøv at lave den om til (24 bit 48000 Hz)..
Avatar billede ekki Nybegynder
29. juni 2009 - 18:08 #4
Hej haverslev!
tak for alle de gode råd desværre virkede det ikke :/ installerede alle driverne uden held :/

Hej! MichaelWJ-IT
Virkede desværre heller ikke :(
Avatar billede ekki Nybegynder
10. juli 2009 - 11:29 #5
Hjælp?.. :¨(
Avatar billede wishmaster Nybegynder
29. maj 2010 - 09:33 #6
Jeg har samme problem. ved faktis ikke hvad man skal gøre.
Current Time = Sat May 29 09:30:06 2010 Romance Daylight Time

Computer Name = HQ
Number of Processors = 2

========== CPUID Info ==========

Processor 0:

Brand = AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 3800+

Family = 15

Model = 3

Stepping = 3

L1 Instr Cache Size = 65536

L1 Data Cache Size = 65536

L2 Cache Size = 524288

L3 Cache Size = 0

Feature flags:

    CPUID 00000001[edx]=0x178bfbff:

    fpu    : Processor supported    vme    : Processor supported
    de    : Processor supported    pse    : Processor supported
    msr    : Processor supported    pae    : Processor supported
    mce    : Processor supported    cx8    : Processor supported
    apic    : Processor supported    sep    : Processor supported
    mtrr    : Processor supported    pge    : Processor supported
    mca    : Processor supported    cmov    : Processor supported
    pat    : Processor supported    pse36    : Processor supported
    cflush    : Processor supported    ds    : No processor support
    acpi    : No processor support    mmx    : Processor supported
    fxsr    : Processor supported    sse1    : Processor supported
    sse2    : Processor supported    ss    : No processor support
    htt    : Processor supported    tm    : No processor support
    sbf    : No processor support

    CPUID 00000001[ecx]=0x00002001:

    tm2    : No processor support    est    : No processor support
    cid    : No processor support    sse3    : Processor supported

    CPUID 80000001[edx]=0xebd3fbff:

    fpu    : Processor supported    vme    : Processor supported
    de    : Processor supported    pse    : Processor supported
    tsc    : Processor supported    msr    : Processor supported
    pae    : Processor supported    mce    : Processor supported
    cx8    : Processor supported    syscall    : Processor supported
    mtrr    : Processor supported    pge    : Processor supported
    mca    : Processor supported    cmov    : Processor supported
    pat    : Processor supported    pse36    : Processor supported
    mp    : No processor support    nx    : Processor supported
    ammx    : Processor supported    mmx    : Processor supported
    fxsr    : Processor supported    lm    : Processor supported
    x3dnow    : Processor supported    3dnow    : Processor supported

========== CPUID Info ==========

Processor 1:

Brand = AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 3800+

Family = 15

Model = 3

Stepping = 3

L1 Instr Cache Size = 65536

L1 Data Cache Size = 65536

L2 Cache Size = 524288

L3 Cache Size = 0

Feature flags:

    CPUID 00000001[edx]=0x178bfbff:

    fpu    : Processor supported    vme    : Processor supported
    de    : Processor supported    pse    : Processor supported
    msr    : Processor supported    pae    : Processor supported
    mce    : Processor supported    cx8    : Processor supported
    apic    : Processor supported    sep    : Processor supported
    mtrr    : Processor supported    pge    : Processor supported
    mca    : Processor supported    cmov    : Processor supported
    pat    : Processor supported    pse36    : Processor supported
    cflush    : Processor supported    ds    : No processor support
    acpi    : No processor support    mmx    : Processor supported
    fxsr    : Processor supported    sse1    : Processor supported
    sse2    : Processor supported    ss    : No processor support
    htt    : Processor supported    tm    : No processor support
    sbf    : No processor support

    CPUID 00000001[ecx]=0x00002001:

    tm2    : No processor support    est    : No processor support
    cid    : No processor support    sse3    : Processor supported

    CPUID 80000001[edx]=0xebd3fbff:

    fpu    : Processor supported    vme    : Processor supported
    de    : Processor supported    pse    : Processor supported
    tsc    : Processor supported    msr    : Processor supported
    pae    : Processor supported    mce    : Processor supported
    cx8    : Processor supported    syscall    : Processor supported
    mtrr    : Processor supported    pge    : Processor supported
    mca    : Processor supported    cmov    : Processor supported
    pat    : Processor supported    pse36    : Processor supported
    mp    : No processor support    nx    : Processor supported
    ammx    : Processor supported    mmx    : Processor supported
    fxsr    : Processor supported    lm    : Processor supported
    x3dnow    : Processor supported    3dnow    : Processor supported

========== Operating System Information ==========

Microsoft Windows Vista Home Basic Edition, 64-bit Service Pack 2, Build 6002
========== Motherboard Information ==========

Motherboard Vendor:    Asus
Motherboard Version:    1.2
Motherboard Model:    A8N-SLIR

========== DirectX version Information ==========

DirectX 10.0 (6.0.6000.16386)

========== Driver Version Information ==========

Nforce Driver Package version    Not reported
Audio Driver        Not reported
Graphics Driver        197.45 (8.17.11.9745)
Ethernet Driver        67.89 (1.00.01.06789)
IDE Driver        10.3.0.42
nTune    6.05.26

========== Processor, Bus, and Memory Speed Information ==========

CPU Speed = 2010.678
CPU Multiplier = 10.000
HT Bus Frequency = 201
Memory Frequency = 804.000
PCIE Frequency = 2500
tRas = 18
tRcd = 5
tRp = 5
tRc = 23
tWr = 6
tRrd = 3
tRwt = 4
tWtr = 3
tWrrd = 0
tWrwr = 2
tRdrd = 2
tRef = 7.8 us

========== GeForce Information ==========

GPU 1: GeForce 9500 GT
GPU 1 Video BIOS version: 62.94.28.00.00

========== GPU's Core and Memory Speed Information ==========

GPU Core Speed = 550
GPU Memory Speed = 400

GPU Shader Clock Speed = 1375

========== System Voltage Information ==========

CPU Voltage = 1.550  v

========== Processor and System's Temperature Information ==========

CPU Temperature = 29 C
System Temperature = 35 C
GPU 0 Temperature = Not Reported

========== Memory SPD Information ==========

Memory Dimm 0 (0x50)
Memory type:            DDR2 SDRAM

Error correction:            NONE

Voltage interface level:        SSTL (1.8V)

Data width:            64 bits

Number of physical banks:        2 (double sided)

Number of logical banks:        8

Number of row addresses:        14      14

Number of col addresses:        10      10

Bank density:            1024    1024 MB

Primary RAM Width:        8        8 bits

Error checking RAM Width:        0        0 bits

Module density:            2048 MB

Refresh rate:            7812.500 us

Self-refresh:            Yes

Burst lengths supported:                4  8

CAS 4.0:

    Cycle time (tCYC) =    3.700 ns    fMax =  270.270 MHz

    Access time (tAC) =    0.500 ns    fMax = 2000.000 MHz

CAS 5.0:

    Cycle time (tCYC) =    2.500 ns    fMax =  400.000 MHz

    Access time (tAC) =    0.400 ns    fMax = 2500.000 MHz

Min delay, Bk/Bk random cols:    0 clocks

Min row precharge time (tRP):    12.500  ns

Min row active delay (tRRD):        7.500    ns

Min RAS to CAS delay (tRCD):    12.500  ns

Min Actv to precharge (tRAS):    45.000  ns

Addr/Cmd setup time:        0.180    ns

Addr/Cmd hold time:        0.250    ns

Data setup time:            0.050    ns

Data hold time:            0.130    ns

Write recovery time (tWR)        15.000  ns

Int Wr to Rd Cmd Dly (tWTR)        7.500    ns

Int Rd to Pchg Cmd Dly (tRTP)    7.500    ns

Min Act/Auto-Rfrsh Time (tRC)    55.000  ns

Min Auto-Rfrsh/Act Cmd (tRFC)    105.000  ns

Max Dev Cycle time (tCK max)    8.000    ns

Max DQS-DQ Skew (tDQSQ max)    2.000    ns

Rd data hold skew Fctr (tQHS)    3.000    ns

PLL relock time            0.000    ns

Memory analysis probe chars:        00

DIMM type:                  UDIMM (module width = 133.35mm)

FET switch external enable:        No

Analysis probe installed:        No

Includes weak driver:        Yes

Manufacturer's JEDEC ID code:    00000000 009e7f7f

Module manufacturing location:    1 (manufacture dependant)

Module part number:        CM2X2048-6400C5

Module revision code:        8224 (manufacture dependant)

Module manufacturing date:        Not reported

Module serial number:        00000000

SPD revision:            1.1

Memory Dimm 1 (0x51)
Memory type:            DDR2 SDRAM

Error correction:            NONE

Voltage interface level:        SSTL (1.8V)

Data width:            64 bits

Number of physical banks:        2 (double sided)

Number of logical banks:        8

Number of row addresses:        14      14

Number of col addresses:        10      10

Bank density:            1024    1024 MB

Primary RAM Width:        8        8 bits

Error checking RAM Width:        0        0 bits

Module density:            2048 MB

Refresh rate:            7812.500 us

Self-refresh:            Yes

Burst lengths supported:                4  8

CAS 4.0:

    Cycle time (tCYC) =    3.700 ns    fMax =  270.270 MHz

    Access time (tAC) =    0.500 ns    fMax = 2000.000 MHz

CAS 5.0:

    Cycle time (tCYC) =    2.500 ns    fMax =  400.000 MHz

    Access time (tAC) =    0.400 ns    fMax = 2500.000 MHz

Min delay, Bk/Bk random cols:    0 clocks

Min row precharge time (tRP):    12.500  ns

Min row active delay (tRRD):        7.500    ns

Min RAS to CAS delay (tRCD):    12.500  ns

Min Actv to precharge (tRAS):    45
29. maj 2010 - 10:43 #7
<wishmaster>: Under alle omstændigheder skal du oprette din egen tråd med dit problem/spørgsmål...
Avatar billede ekki Nybegynder
27. december 2011 - 10:37 #8
Lukket