Avatar billede jacobwaage Nybegynder
27. juni 2009 - 22:28 Der er 2 kommentarer

Strømforsyning til intern harddisk uden for computerem

Hej,

Jeg har et par gamle IDE-harddiske, som jeg gerne vil have liv i. Jeg ejer ikke længere det kabinet, de i sin tid var installeret i. Derfor har jeg købt en USB-dims på Ebay som består af et kabel med et USB-stik i den ene ende og et IDE/SATA-stil i den anden.

Men hvordan tilslutter jeg nemmest strøm til harddiskene? Jeg har en 12 volt strømforsyning af passende størrelse og et strømstik til harddisken. Jeg har tilsluttet de to sorte ledere minus på strømforsyningen og den gule til 12V plus. Men de vågner ikke op.

Skal jeg også tilslutte +5 volt før det virker? Eller er det fordi der skal være en forbindelse mellem stel og harddiskens kabinet?

Hilsen
Jacob
27. juni 2009 - 22:59 #1
De SKAL have +5V også !!!
Avatar billede jacobwaage Nybegynder
28. juni 2009 - 15:57 #2
Kan man bruge en anden adaptor til at give 5 volt eller er det vigtigt at strømmen kommer fra den samme adaptor?