Avatar billede harry Nybegynder
10. juli 2001 - 13:08 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

TV / DVD - Kabel! :-(

Hej jeg har købt et Matrox G450 i en bulk udgave & der fuldte ikke noget kabel med så jeg kan ikke sætte det til mit TV er der nogen som hved om det kan købes her i landet?
Avatar billede hobbez Nybegynder
10. juli 2001 - 13:12 #1
Er det ikke bare et standard Super VHS eller alm. TV-Out?

Det kan du købe i alle bedre radio/TV forretninger.

/Rob
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
10. juli 2001 - 13:14 #2
MegaFona har et komplet sæt kabler der passer til TV-out på grafikkort med scartstik i den ene ende og phono og svhs stik i den anden ende! 20 meter = ~ 495 kr
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2001 - 13:21 #3
Harry > De har det du skal bruge på http://www.dvd-centrum.dk
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2001 - 13:29 #4
Og umiddelbart er det væsenligt billigere end MegaFona...
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
10. juli 2001 - 13:40 #5
3 x 3 Phono til billede og lyd (20 m)= 219
SVHS kabel (20 m)= 189
ialt 408 kr
+efterkrav 65 kr
ialt 473 kr
hvis ikke der er SVHS indgang på TV\'et skal han også bruge en Composit/Svhs - In & Out Adapter til 49 kr.

så det er ikke så meget billigere igen :)
Avatar billede hobbez Nybegynder
10. juli 2001 - 13:48 #6
Pas lige på med Super VHS.

Jeg har en alm. DVD-afspiller, som har S-VHS udgang (og medfølgende kabel). Men mit TV har ikke S-VHS indgang. Jeg købt så et adapterstik der havde S-VHS ind-/indgang og SCART ditto. Men billedet på begge mine fjernsyn ville kun være i sort/hvidt, så jeg var alligevel nødt til at købe et rent SCART/SCART.

Jeg ved ikke om det er det samme med udgangen fra et grafikkort som dit. Men det problem var jeg altså ude i, så det syntes jeg lige jeg ville nævne :o)

/Rob
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
10. juli 2001 - 13:51 #7
hobbez>>du har helt ret! tv\'et SKAL understøtte SVHS, ellers får man kun et grumset sort/hvid billede!
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
10. juli 2001 - 14:40 #8
Komposite giver sort/hvid og ikke andet.....

ellers må du ha dig et nyt tv mester.
Avatar billede hobbez Nybegynder
10. juli 2001 - 15:08 #9
johnnybrian >> Forkert !

De selvsamme fjernsyn har funket fint (og med farver) når jeg brugte composite-udgangen til billede, og phono/minijack til lyd, fra en blærbar PC, via samme SCART-adapterstik.

Men problemet (kun sort/hvid billede) er der NU når jeg bruger S-VHS.

(Jeg går ud fra at vi er enige om at composite er = phonostik på udgangen fra DVD/blærbar).

/Rob
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. juli 2001 - 16:23 #10
johnnybrian>> Mit composite stik giver de fineste billeder i farver og det hele. Det er formentligt sort hvid hvis du sender compocite signalet direkte på antenne stikket, hvis det overhovedet giver noget billede.
Avatar billede milohat Nybegynder
11. juli 2001 - 00:55 #11
Jeg har et Kyro II med SVHS out, og et SVHS til SCART kabel, og det giver sort/hvid på mit gamle fjernsyn
Avatar billede milohat Nybegynder
11. juli 2001 - 00:59 #12
harry >>>> hvis dit matrox kort er af dual-head typen som har 2xalmindelig computermonitor stik. Og jeg tror det bliver ret svært for dig at finde et sådant adapter kabel, men prøv at sende en mail til matroxs support afdeling, det kan være de kender et sted hvor det kan købes.
Avatar billede harry Nybegynder
11. juli 2001 - 11:30 #13
Hej! Hvad er det mere presis jeg skal bruge?
Avatar billede harry Nybegynder
11. juli 2001 - 11:34 #14
Hej! Mit TV har ikke noget S-VHS indput men har mulig hed for SCART
Avatar billede milohat Nybegynder
13. juli 2001 - 20:21 #15
Du skal bruge et Sub-D til SCART adapter stik/kabel!, og det bliver nok ikke helt let at finde, men det er det du skal ha!