Avatar billede gribben Nybegynder
26. juni 2009 - 21:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

HP printer all-in-one 5100 series

Jeg tror nok den døde i forbindelse med renovering af vores badeværelse (støv- selvom vi holdt døren lukket)
men jeg håber stadig på nogen har en løsning.

Den vil simpelthen ikke tage papiret (jeg har prøvet fra en ny lukket pakke), når jeg vil printe noget ud, kommer der en meddelelse
"vognstop - åben dækslet - fjern papir og tryk på Enter" humlen er, at der IKKE er nogen papir i printeren, og det er jeg 120% sikker på.
Jeg har prøvet alle de forslag, der er i hjælp og har haft den næsten skilt af.

Jeg kan også både høre og se at vognen ikke bevæger sig når den initialiserer og prøver at printe - den er ca.5-6 år gammel, men har altid fungeret upåklageligt og er aldrig blevet overbelaster, jeg mener, der er blevet brugt 3 sorte og 1½ farvepatron.

Så er den død eller?

Alternativt: Hvad skal jeg købe i stedet - det skal være en hvor man kan kopiere, scanne og printe på flatbed niveau uden det er et monster?

Jeg har Windows XP
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. juni 2009 - 10:41 #1
En lille chance har du vel altid.

Prøv at åbne til blækpatronerne, og træk vognen frem og tilbage et par gange. Hvis den er groet til i snavs, vil det måske kunne afjælpe problemet. Men er motoren brændt af, har du ikke de store chancer.

Hvis den har stået i støv, får du iøvrigt også problemer med "Pick-Up" rullerne - de gummiruller der skal føre papiret gennem printern. De vil suge støv til sig og lukke de små porre, så de ikke kan gribe i papiret. Det kan du, igen med lidt held, rense op ved at køre en klud med lidt husholdningssprit modsat den retning, de normalt kører. Så vil du åbne porrerne igen. Er rullerne for gamle, vil de dog klaske sammen - helt almindeligt henfald af ældre kunstgummi, og så er der ikke mere at gøre...
Avatar billede gribben Nybegynder
27. juni 2009 - 11:16 #2
Det er ikke muligt at trække vognen frem og tilbage og rullerne har jeg sprittet af, men det hjalp ikke, så jeg må nok se i øjnene, at den er død.

Hvilken type kan du anbefal som en stabil printer/scanner/kopimaskine, der ikke koster en bondegård i blæk?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. juni 2009 - 11:38 #3
Du skal tage godt fat i vognen. Den sidder sandsynligvis i parkeringsposition for at beskytte printhovedet - og låsen der holder den fast holder igen. Men hvis du bruger lidt kræfter bør du kunne hive den fri.

Skulle låsen knække (er endnu ikke sket for mig), har du jo alligevel dømt den død - så det kan vel ikke skade....
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. juni 2009 - 11:40 #4
Og som erstatning - kig på Canon MP serien... - f.eks. http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=470160&searchArea=&Soegeord=
Avatar billede gribben Nybegynder
27. juni 2009 - 11:54 #5
Tak for det, smid lige et svar, så får du point
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. juni 2009 - 14:15 #6
Det kommer her...